FANDOM

Emil Blonsky to zasłużony, brytyjski żołnierz pochodzenia rosyjskiego, który pod rozkazami generała Rossa próbował schwytać Hulka. Po tym jak przyjął zastrzyki z serum superżołnierza oraz krwią Bannera zaczął mutować i przemienił się w odrażającego Abominationa.
The-Incredible-Hulk-Abomination

Abomination

BiografiaEdytuj

MłodośćEdytuj

Emil Blonsky urodził się w Rosji, lecz dorastał w Anglii, gdzie służył w Królewskiej Piechocie Morskiej.

Pogoń za HulkiemEdytuj

Gdy generał Ross zlokalizował położenie Bannera, Blonsky’emu przydzielono grupę żołnierzy, których ze względu na swoje doświadczenie w walce poprowadził do ataku na naukowca. Jego oddział próbował podejść Bannera z zaskoczenia, lecz plan się nie powiódł. Po pościgu wąskimi uliczkami faweli, ludzie Blonsky’ego zdołali okrążyć go w pobliskiej rozlewni napojów, jednak wtedy do akcji wkroczył Hulk. Nie spodziewając się takiego obrotu zdarzeń, Blonsky i jego ludzie ponieśli porażkę, a Banner zdołał zbiec.

Serum superżołnierzaEdytuj

Po powrocie do Rossa, Blonsky wyjaśnił mu, że plan zawiódł gdyż do walki włączyło się niezidentyfikowane monstrum. W odpowiedzi generał wyjaśnił mu, że owe monstrum to w rzeczywistości Banner, który uległ wypadkowi podczas próby odtworzenia serum superżołnierza. Blonsky zainteresowany tym projektem wyraził chęć uczestnictwa w podobnym eksperymencie, tak aby stać się lepszym żołnierzem i móc ponownie skonfrontować się z Hulkiem. W ten sposób Blonsky otrzymał dwa zastrzyki z eksperymentalnym serum podobnym do tego, które w czasie wojny przyjął Kapitan Ameryka.

Po zabiegu Rosjanin ponownie wziął udział w zasadzce na Bruce’a Bannera na Uniwersytecie Culver. Dzięki zwiększonej sile, szybkości i zwinności z łatwością dotrzymywał kroku Hulkowi, jednak nie był w stanie wyrządzić olbrzymowi żadnej krzywdy. Gdy reszta oddziału Rossa poniosła porażkę, Blonsky wbrew rozkazom sprowokował Hulka, by ten pokazał na co go stać. W odpowiedzi Banner wymierzył mu potężnego kopniaka, który odrzucił Rosjanina na kilkanaście metrów i roztrzaskał jego ciało o drzewo. Żołnierz w stanie krytycznym trafił do szpitala, jednak dzięki wcześniejszej kuracji serum seuperżołnierza, w przeciągu kilkudziesięciu godzin wrócił do pełnej sprawności i był gotów na trzecie starcie.

Przed kolejną misją, Blonsky otrzymał kolejną dawkę serum, jednak spowodowała ona, że szkielet żołnierza zaczął się deformować.

MutacjaEdytuj

Następnie Blonsky wraz z resztą oddziału poleciał do Nowego Jorku, by tam schwytać Bannera. Po udanym aresztowaniu naukowca, żołnierz zdeterminowany posiąść moc Hulka, rozkazał Samuelowi Sternsowi, by przetoczył mu zsyntezowaną krew Bannera i uczynił go tak potężnym jak Hulk. Sterns nie wiedząc jakie substancje do tej pory przyjął Blonsky strzegł go, że taka mieszanka może okazać się odrażająca. Rosjanin pozostał jednak

niewzruszony i grożąc naukowcowi bronią rozkazał mu przystąpić do działania. Po przetoczeniu krwi Bannera i napromieniowaniu falami gamma, Blonsky zaczął mutować i przemieniać się w odrażającego potwora, który zaatakował Sternsa oraz zniszczył jego laboratorium. W wyniku jego działania próbka krwi Bannera spłynęła do otwartej rany w głowie naukowca, powodując, że i on zaczął się zmieniać.

Starcie w HarlemieEdytuj

Obdarowany siłą większą niż sam Hulk, Abomination zaczął siać chaos na ulicach Harlemu szukając godnego mu przeciwnika. Banner dowiedziawszy się o tym, doszedł do wniosku, że tylko on może go powstrzymać. Za zgodą generała Rossa wyskoczył z helikoptera, którym był przewożony i na chwilę przed zderzeniem z ziemią zamienił się w Hulka. Nawiązała się brutalna walka pomiędzy dwoma olbrzymami, w której Abomination zdawał się zyskiwać przewagę. Generał Ross postanowił pomóc Hulkowi i rozkazał otworzyć ogień w kierunku Blonsky’ego. Rozwścieczony Abomination skoczył na helikopter, którym leciał

generał i strącił go na ziemię. Po kolejnej potyczce z Hulkiem, Blonsky wziął ogromny stalowy łańcuch i robiąc zamach chciał zakończyć życie generała i jego córki . Hulk widząc, że Betty grozi niebezpieczeństwo zdołał rozbroić swojego przeciwnika i użyć łańcucha, aby udusić Abominationa. Gdy Rosjanin zaczął opadać z sił Betty rozkazała Hulkowi go oszczędzić. Banner zwolnił uścisk i pchnął ciało ledwo żywego Blonsky’ego pod nogi Rossa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki