FANDOM

Ant-Man – film z 2015 roku, będący szóstą i zarazem ostatnią częścią drugiej fazy Marvel Cinematic Universe, a zarazem dwunastym filmem z cyklu. Wyreżyserowany przez Peytona Reeda według scenariusza Edgara Wrighta, Joego Cornisha, Adama McKaya i Paula Rudda.

Prace nad filmem rozpoczęły się w kwietniu 2006 roku, kiedy do wyreżyserowania zatrudniono Wrighta, mającego również wraz z Cornishem napisać scenariusz. Do kwietnia 2011 roku stworzyli trzy wersje scenariusza, a w czerwcu Wright nakręcił materiał testowy. Preprodukcja rozpoczęła się w październiku 2013 roku, kiedy Wright zakończył prace nad filmem To już jest koniec. Castingi rozpoczęły się w grudniu, podczas nich do roli Landa wybrano Paula Rudda. W maju 2014 roku Wright opuścił projekt ze względu na różnice artystyczne, tym niemniej zachowano jego jako autora scenariusza. W ciągu dwóch następnych miesięcy Wrighta zastąpił Reed, a McKaya zatrudniono do poprawiania scenariusza. Główne zdjęcia realizowano pomiędzy sierpniem a grudniem 2014 roku w San Francisco i Metro Atlanta.

Światowa premiera filmu zapowiedziana została na 15 lipca 2015 roku, z kolei polska i amerykańska na 17 lipca.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki