FANDOM

Czas Ultrona logo.png
  • Mark Ruffalo wyjawił za pośrednictwem twittera, że nad sesjami motion capture Hulka pracował wraz z Andym Serkisem, odtwarzającego m.in. Golluma we Władcy Pierścieni.
  • Pierwszym i jedynym wyborem Jossa Whedona do roli Ultrona był James Spader ze względu na jego „hipnotyzujący głos, który jest niesamowicie spokojny i atrakcyjny, a zarazem ludzki i zabawny”.
  • Dodanie do scenariusza Quicksilvera wywołało sporo dyskusji, ponieważ postać ta pojawiła się również w X-Men: Przeszłości, która nadejdzie. Chociaż obie serie powstają na podstawie komiksów Marvela, prawa do realizowania filmów z X-Men posiada 20th Century Fox. Z powodu niemożliwości nawiązania porozumienia co do licencji, postać nie pojawiła się ani w X-Men: Ostatnim bastionie, ani w Avengers. W maju 2013 roku Marvel i Fox nawiązały porozumienie, na mocy którego Quicksilver może pojawić się w obu seriach, o ile spełnione zostaną określone warunki: w Avengers nie można wspomnieć o jego związku z X-Men i o jego ojcu, Magneto, z kolei w X-Men nie można wspomnieć o tym, że należy do Avengers. Co więcej, Quicksilver w żadnym filmie produkowanym przez Marvela nie może być nazywany mutantem.
  • Podczas kręcenia filmu Scarlett Johansson była w ciąży, dlatego sceny z jej udziałem zrealizowano jak najprędzej, zanim widoczny był ciążowy brzuch. W scenach akcji zastępowały ją trzy dublerki, na które cyfrowo naniesiono twarz Johansson.
  • Do roli Scarlet Witch rozważano Saoirse Ronan.
  • Ponieważ Ultron ma około dwóch i pół metra wysokości, James Spader nosił na planie specjalne urządzenie z dwiema czerwonymi piłkami na czubku, umieszczonymi na wysokości, na której znajdują się oczy Ultrona, żeby grający z nim aktorzy wiedzieli, w które miejsce patrzeć podczas rozmowy z nim. Elizabeth Olsen przyznała, że często zapominała patrzeć na piłeczki, patrząc w oczy Spaderowi, na co Aaron Taylor-Johnson ku uciesze całej ekipy przypominał jej, żeby patrzyła na piłeczki.
  • W pierwszym zwiastunie Ultron recytuje „No Strings on Me”, piosenkę z disneyowskiego Pinokia z 1940 roku. Ultron jest swego rodzaju mrocznym odpowiednikiem Pinokia.
  • W komisie Vision został stworzony przez Ultrona do zabicia Avengers, w filmie stworzony został przez Bruce’a Bannera i Tony’ego Starka, co tłumaczy jego kolory. Czerwony i złoty to kolor Iron Mana, a zielony – Hulka.
  • Czas Ultrona to drugi film z Marvel Cinematic Universe, w którym nie zamieszczono sceny po napisach.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki