FANDOM

Nie tego szukałeś? Zobacz: "Black Panther (ujednoznaczenie)".
Garrett future.png
"Widziałem przyszłość."
Ten artykuł dotyczy przyszłego wydarzenia. Informacje w nim zawarte mogą się zmienić wraz z pojawieniem się nowych faktów, a początkowe doniesienia mogą być niepewne. Ostatnie aktualizacje do tego artykułu mogą nie odzwierciedlać najbardziej aktualnych informacji.

Black Panther to film zapowiedziany na 2018 rok, który opowiada o przygodach superbohatera Czarnej Pantery, znanego z komiksów Marvela. Będzie kontynuacją filmu Kapitan Ameryka: Wojna bohaterów, siedemnastym filmem należącym do Marvel Cinematic Universe i piąty należący do Fazy Trzeciej.

Streszczenie Edytuj

Po wydarzeniach w filmie Kapitan Ameryka: Wojna bohaterów, główny bohater T’Challa / Czarna Pantera powraca do Wakandy, aby objąć tron po śmierci ojca. Jego władza zostanie zakwestionowana przez dawnego przeciwnika, co doprowadza do międzynarodowego konfliktu.

Obsada Edytuj

Występy Edytuj

Miejsca Edytuj

Wydarzenia Edytuj

Nieznane

Przedmioty Edytuj

Pojazdy Edytuj

Nieznane

Organizacje Edytuj

Wzmianki Edytuj

Nieznane

Produkcja Edytuj

W styczniu 2011 roku Marvel Studios zatrudniło Marka Bailey’ego do napisania scenariusza do filmu Black Panther. Do produkcji filmu studio przydzieliło Kevina Feige.[1] Film miał opowiadać o przygodach Czarnej Pantery, superbohatera, który często pojawiał się w komiksach Marvela. Bohater został stworzony przez Stana Lee i Jacka Kirby'ego. Po raz pierwszy pojawił się w komiksie Fantastic Four #52 (1966). Jest też pierwszym czarnoskórym superbohaterem z amerykańskich komiksów. Feige stwierdził, że wiele osób chce obejrzeć ten film.[2] Rolą tytułową zainteresowany był Michael Kenneth Williams, który wcześniej pojawił się już w innym filmie z MCU, The Incredible Hulk.[3]

28 października 2014 roku Marvel Studios ogłosiło, że film o Czarnej Panterze będzie należał do fazy trzeciej.

9 lutego 2015 roku Marvel oficjalnie ogłosił, że przesuwa datę premiery czterech filmów, a jednym z nich był film o Czarnej Panterze. Premiera Black Panther została przesunięta ponownie w dniu ogłoszenia premiery filmu Ant-Man i Wasp.

3 lipca 2015 roku Ava DuVernay odmówiła zostania reżyserem filmu, ponieważ stwierdziła, że wizje jej i Marvel Studios są zupełnie inne.[4]

13 sierpnia 2015 roku reżyser filmu Kapitan Ameryka: Zimowy Żołnierz, F. Gary Gray zgłosił się na reżysera filmu,[5] ale zrezygnował, kiedy został wybrany na reżysera filmu Szybcy i Wściekli 8.

14 października 2015 roku "HeroicHollywood" poinformowało, że Marvel Studios wybrało Ryana Cooglera na reżysera filmu. "Comicbookresources.com" potwierdziło informację.

5 stycznia 2016 roku Ryan Coogler został oficjalnie wybrany na reżysera filmu.

12 maja 2016 roku Lupita Nyong'o otrzymała rolę w filmie.[6]

13 maja 2016 roku Michael B. Jordan dołączył do obsady.[7]

23 lipca 2016 roku podczas San Diego Comic Con ogłoszono, że Danai Gurira dołączyła do obsady oraz potwierdzono jakie postacie zagrają Michael B. Jordan i Lupita Nyong'o.[8]

8 października 2016 roku Marvel ogłosił, że Forest Whitaker, Winston Duke i Daniel Kaluuya zagrają w filmie kolejno Zuri, M'Baku i W'Kabi. Potwierdził również, że Florence Kasumba rezygnuje z roli w filmie.[9]

Tytułem roboczym filmu był "Motherland".[10]

Zdjęcia do filmu rozpoczęły się w Pinewood Studios w Atlancie 15 stycznia 2017 roku.[11]

Filmiki Edytuj

Zwiastuny Edytuj

Muzyka Edytuj

Tytuł piosenki Wykonawca Miejsce w filmie
Legend Has It Run The Jewels
  • Zwiastun.

Przypisy Edytuj

Wiki-wordmark.png

Marvel Cinematic Universe Wiki posiada kolekcję zdjęć związanych z hasłem "Czarna Pantera (film)".
  1. 'Black Panther' Back in Development at Marvel
  2. IGN on YouTube: Marvel Head Says Fans Want Black Panther and Captain Marvel
  3. BOARDWALK EMPIRE's Michael K. Williams Wants That BLACK PANTHER Role
  4. Ava DuVernay Confirms She Is Not Directing Black Panther
  5. "Black Panther News"
  6. Lupita Nyong'o in Talks to Star in 'Black Panther' (Exclusive)
  7. Michael B. Jordan Joins Marvel's 'Black Panther' (Exclusive)
  8. BLACK PANTHER Comic Con 2016 - Chadwick Boseman, Lupita Nyong'o, Danai Gurira, Michael B. Jordan
  9. FOREST WHITAKER JOINS MARVEL'S 'BLACK PANTHER'
  10. PRODUCTION WEEKLY – ISSUE 1015 – THURSDAY, OCTOBER 13, 2016 / 114 LISTINGS – 25 PAGES
  11. ‘Black Panther’ begins filming in Atlanta in January

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki