FANDOM

Chris Evans
Chris Evans
Imię
Christopher Robert Evans
Data urodzenia
13 czerwca 1981
USA Boston
Rola
Kapitan Ameryka

Christopher Robert „Chris” Evans (ur. 13 czerwca 1981 w Bostonie) – amerykański aktor, w Marvel Cinematic Universe wcielający się w Steve’a Rogersa.

Życiorys Edytuj

Jest pochodzenia włosko-irlandzkiego. Przyszedł na świat w rodzinie rzymskokatolickiej jako syn stomatologa Boba Evansa i tancerki Lisy; ma starszą siostrę Carly, młodszego brata Scotta i młodszą siostrę Shanę. W 1999 roku ukończył szkołę średnią Lincoln-Sudbury Regional High School.

Studiował aktorstwo w Lee Strasberg Theatre and Film Institute w Nowym Jorku. Na swojej drodze Evans spotkał agenta, który pomógł mu uzyskać role w takich serialach telewizyjnych jak Boston Public czy Ścigany. Zasłynął rolą w komedii To nie jest kolejna komedia dla kretynów z 2001 roku.

Był trzykrotnie nominowany do nagrody Teen Choice (2007) i raz do nagrody kinowej MTV (2006).

Marvel Cinematic Universe Edytuj

Filmy:

Seriale:

Gry:

Ciekawostki Edytuj

  • Dwukrotnie wcielił się w postać Johnny’ego Storma / Ludzkiej Pochodni, w ekranizacjach komiksów Marvela Fantastyczna Czwórka i Fantastyczna Czwórka: Narodziny Srebrnego Surfera.
  • Wielokrotnie występował w adaptacjach komiksów. Poza występami w Marvel Cinematic Universe i ekranizacjach Fantastycznej Czwórki pojawił się również w bazujących na komiksach Scott Pilgrim kontra świat, The Losers: Drużyna potępionych i Snowpiercer: Arka przyszłości.