FANDOM

Matthew „Matt” Murdock – młody mężczyzna, u którego wskutek oślepienia w dzieciństwie niezwykle wyczuliły się pozostałe zmysły. Z czasem poświęcił się walce z niesprawiedliwością w Nowym Jorku, za dnia pracując jako adwokat, a nocą jako zamaskowany mściciel Daredevil.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Jako chłopiec mieszkał ze swoim ojcem, bokserem Jackiem Murdockiem, który bezustannie nalegał na to, żeby Matt ciężko się uczył, dzięki czemu coś osiągnie i nie skończy tak jak on. Mały Matt opatrywał ojca, kiedy ten wracał z walk. Do późna w nocy nie zasypiał, słuchając syren policyjnych i starając się określić, skąd dochodzą i jakie kryją się za nimi historie.

Oślepienie Edytuj

W wieku dziewięciu lat Matt uratował starszego człowieka przed potrąceniem przez ciężarówkę, co doprowadziło do wypadku, w wyniku którego przewożone na ciężarówce chemikalia dostały się do jego oczu, powodując ślepotę. Przytomność odzyskał w szpitalu, zdając sobie sprawę, że bardzo wyraźnie słyszy wszystkie otaczające go dźwięki, przez co ogromnie cierpiał. Po kilku miesiącach nauczył się czytać brajlem i zaczął kontrolować swoje wyostrzone zmysły. Jack w dalszym ciągu brał udział w walkach, chociaż przegrywał każdą z nich. Któregoś dnia Matt czytający na siłowni ojca podsłuchał jego rozmowę, w której oferowano mu pieniądze, jeśli przegra w ustawionym pojedynku z Carlem Creelem. Nie wyjawiając, że podsłuchał rozmowę, porozmawiał z ojcem, czym przekonał go, żeby wygrał pojedynek. Słuchając w telewizji transmisji z walki cieszył się z jego zwycięstwa. Czekając na niego po walce, zaniepokojony tym, że nie wraca, pobiegł na siłownię, gdzie w alejce znalazł zamordowanego Jacka.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki