FANDOM

Daredevil – serial stworzony i dystrybuowany przez platformę Netflix, realizowany na podstawie postaci Daredevila stworzone przez Stana Lee i Billa Everetta.

Fabuła Edytuj

Prawnik Matt Murdock, który w tragicznym wypadku jako dziewięcioletni chłopiec stracił wzrok, zyskując w zamian niezwykle wyostrzone zmysły, zaczyna wymierzoną w przestępców krucjatę, chcąc uratować nowojorską dzielnicę Hell’s Ktchen. Wdaje się w konflikt z miejscową zorganizowaną przestępczością, za dnia działając jako prawnik, a nocą jako zamaskowany bojownik.

Obsada Edytuj

Pierwszolanowa

Drugoplanowa

Zza kulis Edytuj

  • 10 października 2012 roku prawa do postaci Daredevila powróciły do Marvel Studios.
  • 7 listopada 2013 roku Marvel zapowiedział, że wspólnie z Netfliksem stworzą trzynastoodcinkowy serial poświęcony postaci, osadzony w Marvel Cinematic Universe, połączony z Lukiem Cage’em, Iron Fistem i A.K.A. Jessica Jones, które wszystkie razem znajdą kulminację w postaci The Defenders.
  • 6 grudnia 2013 roku Drew Goddard dołączył do produkcji jako showrunner, producent wykonawczy oraz scenarzysta pierwszego odcinka, Into the Ring.
  • 24 marca 2014 roku Jeph Loeb, kierownik Marvel Television, ogłosił, że zdjęcia do serialu rozpoczną się w lipcu, a następnie realizowana będzie A.K.A. Jessica Jones.
  • 24 maja 2014 Goddard porzucił funkcję kierownika projektu, którą przejął Steven S. DeKnight.
  • 27 maja 2014 Marvel Entertainment ogłosiło, że w Daredevila wcieli się Charlie Cox.
  • DeKnight potwierdził, że Bullseye i Elektra nie pojawią się w pierwszej serii.
  • Serial otrzymał kategorię wiekową TV-MA, oznaczającą, że przeznaczony jest wyłącznie dla widzów dorosłych.
  • 21 kwietnia 2015 zamówiono drugą serię, której showrunnerami zostali Douglas Petrie i Marco Ramirez.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki