FANDOM

"Obroniłeś Świątynię w Nowym Jorku przed atakiem. Z tym że poprzedni Mistrz zginął, a potrzeba innego, Mistrzu Strange".
"Nie. Nazywam się Doktor Strange. Nie Mistrz Strange, nie Panie Strange. Doktor Strange."
"
Starożytna i Doktor Strange[źródło]

Doktor Strange to film z 2016 roku, który opowiada o przygodach superbohatera Doktora Strange'a, znanego z komiksów Marvela. Jest on czternastym filmem należący do Marvel Cinematic Universe i drugim należący do Fazy Trzeciej.

Streszczenie Edytuj

Marvel Studios przedstawia film „Doktor Strange” opowiadający historię światowej sławy neurochirurga, dr Stephena Strange’a, którego życie odmienił tragiczny wypadek samochodowy, odbierając mu sprawność w rękach. Kiedy tradycyjna medycyna zawiodła, w poszukiwaniu uzdrowienia i nadziei, Strange trafia do tajemniczej samotni zwanej Kamar-Taj. Tam szybko orientuje się, że nie jest to jedynie ośrodek kuracyjny, ale przede wszystkim miejsce walki z niewidzialnymi, mrocznymi siłami dążącymi do zniszczenia naszej rzeczywistości. Wkrótce – uzbrojony w nowo nabytą magiczną moc – zmuszony będzie wybierać pomiędzy powrotem do dawnego życia w bogactwie i sławie, a próbą obrony świata jako najpotężniejszy czarodziej w historii.[1]

Fabuła Edytuj

W Kathmandu w Nepalu grupa wrogich czarowników atakuje Kamar-Taj, świątynie znaną tylko Mistrzom Sztuk Mistycznych. Po odcięciu głowy bibliotekarzowi, grupa dowodzona przez Kaeciliusa kradnie zakazany rytuał z księgi, której właścicielką jest Starożytna. Kiedy czarownicy uciekają portalem do Londynu, Najwyższa Czarodziejka zakłada na nich pułapkę w Wymiarze Lustrzanym niewidocznym dla innych ludzi. Powala kilku Zelotów, ale to nie zatrzymuje uciekającego Kaecilliusa i jego uczniów.

DS P 05

W Nowym Jorku, Stephen Strange jest uznanym, ale aroganckim neurochirurgiem. Troszczy się tylko o bogactwo i sukcesy dzięki jego talentom. Pewnej nocy, jadąc autem i rozmawiając przez telefon staje się uczestnikiem wypadku samochodowego i zostaje zepchnięty z drogi w dół urwiska. Przeżył, ale jego dłonie zostały poważnie uszkodzone i aby je uratować wszczepiono mu do nich stalowe pręty. W rezultacie operacji ręce mu się tak trzęsą, że jest w stanie jedynie napisać swoje imię i nie może dalej pracować jako lekarz. Jego była miłość i współpracowniczka Christine Palmer próbuje mu pomóc stanąć na nogi, ale Strange jest zdesperowany aby wyleczyć swoje urazy i ostro rozkazuje jej zostawić go samego. Po miesiącach eksperymentalnych zabiegów chirurgicznych na jego dłoniach, wydając wszystkie swoje pieniądze, Strange zaczyna szukać Jonathana Pangborna, inwalidę, który w tajemniczych okolicznościach odzyskał zdolność chodzenia. Kieruje on doktora do tajnego Kamar-Taj, gdzie odnajduje go inny czarownik, uczeń Starożytnej, Karl Mordo. Starożytna pokazuje mu swoją moc, ujawniając wymiar astralny, multiwersum, wymiar lustrzany i inne wymiary. Strange błaga ją o przyjęcie i w końcu Starożytna zgadza się na to mimo jego arogancji i wspomnień o Kaeciliusie.

DS P 06

Strange rozpoczyna pod okiem Starożytnej i Mordo naukę z antycznych ksiąg chronionych teraz przez mistrza Wonga. Jest tam wyjaśnione, że Ziemia jest chroniona od innych wymiarów przez moc, która występuje w trzech budynkach zwanych Sanktuariami, umiejscowionymi w Nowym Jorku, Londynie i Hong Kongu. Zadaniem czarowników jest obrona sanktuariów, ale Pangborn zdecydował, że nie będzie brał odpowiedzialności za ochronę i przekierował swoją moc aby móc znowu chodzić. Strange zostaje zmuszony do podjęcia decyzji. Może powrócić do zdrowia lub zająć się obroną świata. Strange robi szybkie postępy w czasie kilku miesięcy przez potajemne czytanie zakazanych testów i uczenie się zaginania czasu z użyciem mistycznego Oka Agamotto. Mordo i Wong ostrzegają Strangea przed mocą oka i łamaniem praw natury, porównując jego arogancję i tęsknotę z posiadaną mocą do Kaeciliusa, który wierzy że wszyscy powinni żyć tak długo jak Starożytna po śmierci jego najbliższych.

DS P 07

Kaecilius i jego poplecznicy korzystając ze skradzionych stron chcą wykorzystywać moc Dormammu z Mrocznego Wymiaru, gdzie czas nie istnieje i żyć można wiecznie. W celu połączenia Ziemi z Mrocznym Wymiarem niszczą Sanktuarium w Londynie, wybuchem przerzucając Strange przez portal do Nowojorskiego Sanktuarium. Doktor spotyka się z Kaeciliusem i jego Zelotami i pomocy udziela mu mistyczny płaszcz lewitacji. Strange broni sanktuarium do chwili przybycia Mordo i Starożytnej. Gdy przybywają doktor Strange opowiada Mordo o swoich podejrzeniach wobec Starożytnej i jej długiego życia. Później Keacilius śmiertelnie rani Starożytną, niszczy sanktuarium w Nowym Jorku i ucieka do Honk Kongu. Przed śmiercią Starożytna mówi Strangeowi, że będzie musiał złamać prawa natury, aby zrównoważyć sztywność Mordo. Strange i Mordo przybywają do Honk Kongu i widzą martwego Wonga, zniszczone sanktuarium i Mroczny Wymiar pochłaniający Ziemię. Strange wykorzystuje Oko aby cofnąć czas i uratować Wonga. Gdy wszystko wraca do chwili przed zniszczeniem sanktuarium, Strange zdaje sobie sprawę że nic tak nie da rady zrobić. Gdy sanktuarium zostaje znowu zniszczone przenosi się do Mrocznego Wymiaru i zakłada pętlę czasu. Dormammu zostaje złapany w pułapkę i gdy za każdym razem, gdy zabija Strange, on wraca i wszystko się powtarza. Tym sposobem Strange zmusza Dormammu, aby zaprzestał ataków na Ziemię i zabrał ze sobą wszystkich Zelotów.

Po powrocie na Ziemię oburzony zachowaniem Strange'a i Starożytnej Mordo opuszcza Kamar-Taj. Strange odkłada w bibliotece Oko Agamotto i dowiaduje się od Wonga, że skrywa ono Kamieniem Nieskończoności. Doktor Strange przyjmuje stanowisko mistrza sanktuarium i tam kontynuuje naukę.

Jakiś czas później Strange'a odwiedza Thor, który przyprowadza na Ziemię Lokiego w celu poszukiwania ich ojca Odyna. Doktor Strange zgadza się pomóc Thorowi w poszukiwaniu ojca. Gdzie indziej Mordo kradnie moc Panbornowi twierdząc, że na świecie jest za dużo czarodziejów.

Obsada Edytuj

Występy Edytuj

Miejsca Edytuj

Wydarzenia Edytuj

Przedmioty Edytuj

PojazdyEdytuj

Gatunki rozumne Edytuj

Organizacje Edytuj

Wzmianki Edytuj

Produkcja Edytuj

Kevin Feige miał do powiedzenia tylko tyle: "Myślę że Dr. Strange skopie tyłki. Uważam że zrobiliśmy bardzo dobrze superbohatera, jeśli polubicie uliczny aspekt superbohatera z uniwersum Marvela. Myślę, że przy Thorze, że zobaczycie jak łamiemy kosmiczną stronę Uniwersum Marvela w bardzo dobrą drogą czego nigdy nie było wcześniej w naszych filmach i będzie super dodać ten nadnaturalny element."

W styczniu 2013, Kevin Ferge powiedział że postacie nad którymi się zastanawiali mogłyby zostać wprowadzone w 3 fazie.

Filmiki Edytuj

Zwiastuny Edytuj

Fragmenty filmu Edytuj

Za kulisami Edytuj

Muzyka Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Streszczenie filmu na Multikino.pl

Linki zewnętrzneEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki