FANDOM

Doktor Nauk Medycznych i Doktor Filozofii Stephen Vincent Strange to potężny czarodziej i lider Mistrzów Sztuk Magicznych

Stephen Strange był samolubnym, bardzo bogatym i jednym z najlepszych na śwecie neurochirurgów. Podczas szybkiej jazdy samochodem miał wypadek, przez co stracił władzę w rękach. Dowiedział się o miejscu zwanym Kamar-Taj i zdesperowany tam ruszył. Podczas pobytu tam nauczył się posługiwać magią. Walczył z Kaeciliusem w Sanctum Sanctorum i został mianowany jego opiekunem, a później został Sorcerer Supreme. Nieświadomy konsekwencji w trakcie ataku Dormammu zaplątał się z nim w pętli czasu używając kamienia nieskończoności. Dormammu, władca Mrocznego Wymiaru, został pokonany i wycofał służących mu m. in. Kaeciliusa z Ziemi.

Przed inwazją Thanosa do Sanctum Sanctorum doktora przez dach wleciał Hulk. Opowiedział on o zbliżającym się Thanosie. Doktor Strange został pokonany przez jednego z członków Czarnego Zakonu - Ebony Mawa i przetransportowany na statek. Doktora uratowali Iron Man i Spider-Man i razem polecieli na ojczystą planetę Thanosa - Tytan. Na Tytanie Strange widział ponad 14 milionów możliwych rozwiązań walki z Thanosem. Kiedy Thanos prawie zabił Iron Mana, doktor zaoferował mu kamień za życie Tony'ego. Po tym zdarzeniu Thanos ruszył do Wakandy. Kiedy Thanos pstryknął palcami doktor zginął. Umierając powiedział "Nie było innego wyjścia" oznaczało to, że to była jedyna szansa na pokonanie Thanosa.