FANDOM

Faza pierwsza

Faza pierwsza – pierwsza część Marvel Cinematic Universe, nazywana również Avengers Assembled. Produkowane w latach 2008–2012 filmy z tej fazy na całym świecie przyniosły 3.8 miliarda dolarów wpływów.

Opis Edytuj

Pierwsza seria filmów wprowadza głównych bohaterów uniwersum, w którym została osadzona, w tym Iron Mana, Thora i Kapitana Amerykę, jak również organizacje T.A.R.C.Z.A. i HYDRA. Wiele filmów z tej fazy koncentruje się na Tesserakcie – kosmicznym artefakcie, okazującym się być jednym z sześciu Kamieni Nieskończoności. W ostatnim filmie fazy, Avengers, Loki i Thanos sprzymierzają się, żeby wykraść Tesserakt i podbić Ziemię, co prowadzi do założenia Avengers.

Filmy Edytuj

Iron Man Edytuj

Bogaty konstruktor Tony Stark zostaje zmuszony do stworzenia pancerza podtrzymującego go przy życiu, który ostatecznie decyduje się wykorzystać do walki ze złem.

Incredible Hulk Edytuj

Wskutek pomyłki podczas eksperymentu nad promieniami gamma doktor Bruce Banner musi zmierzyć się z jego efektami ubocznymi w postaci przemian w Hulka oraz obławą, jaką urządziła na niego armia. Żołnierze wykorzystują tę samą technologię, zamieniając się w śmiercionośne wynaturzenia.

Iron Man 2 Edytuj

Kiedy świat dowiedział się o podwójnej tożsamości Starka, musi stawić on czoła naciskom ze strony rządu, prasy i opinii publicznej, chcącej, żeby przekazał swoją technologię wojsku, w międzyczasie zmagając się z rosyjskim geniuszem, próbującym go zabić.

Thor Edytuj

Thor, potężny, chociaż arogancki Asgardczyk, zostaje wygnany ze swojego królestwa i zmuszony do życia na Ziemi, gdzie uczy się życia jako człowiek i odnajduje miłość.

Captain America: Pierwsze starcie Edytuj

Po kilkukrotnym niedopuszczeniu do służby wojskowej, Steve Rogers zgłasza się do ściśle tajnego programu badawczego, wskutek którego przemienia się w Kapitana Amerykę – superbohatera walczącego o ochronę amerykańskich wartości.

Avengers Edytuj

Kiedy bezpieczeństwu całego świata zagrażają obcy pod przywództwem Lokiego, dowodzący TARCZ-ą Nick Fury zbiera drużynę superbohaterów znanych jako Avengers, mających położyć kres zagrożeniu.