FANDOM

Faza trzecia – trzecia seria filmów składająca się na Marvel Cinematic Universe, mająca składać się z dziesięciu filmów, których premiery przypadają na lata 2016–2019.

Filmy Edytuj

Kiedy rząd uchwala ustawę nakazującą rejestrowanie superbohaterów, Kapitan Ameryka i Iron Man mają na jej temat odmienne zdania, co prowadzi do konfliktu.
Wskutek wypadku samochodowego neurochirurg Stephen Strange odkrywa ukryty świat magii i alternatywny wymiar. Musi wykorzystać swoje odkrycie w celu odparcia potężnego zagrożenia.

Dwa miesiące po wydarzeniach w pierwszej części, Strażnicy Galaktyki podróżują po kosmosie oraz pomagają Peterowi Quillowi dowiedzieć się o jego prawdziwym pochodzeniu.

Po wydarzeniach w filmie Kapitan Ameryka: Wojna bohaterów, główny bohater, Peter Parker z pomocą swojego mentora Tony’ego Starka, stara się pogodzić życie zwykłego nastolatka z Nowego Jorku z życiem superbohatera o imieniu Spider-Man, który zwalcza przestępczość w swoim mieście. Nagle pojawia się zagrożenie w postaci niebezpiecznego złoczyńcy, Vulture’a.

Thor pozbawiony młota musi pokonać Hulka w walce gladiatorów na planecie Sakaar, aby móc powrócić do Asgardu i uratować go przed Helą i Ragnarökiem[1].

Po wydarzeniach w filmie Kapitan Ameryka: Wojna bohaterów, T’Challa powraca do Wakandy, aby objąć tron po śmierci ojca. Jego władza zostanie zakwestionowana przez Erika Kilmongera co doprowadza do konfliktu.

Potężny Thanos zbiera Kamienie Nieskończoności w celu narzucenia swojej woli wszystkim istnieniom we wszechświecie. Tylko drużyna superbohaterów znanych jako Avengers może go powstrzymać.

Scott Lang boryka się z konsekwencjami swoich życiowych wyborów w roli superbohatera, jak i ojca. Kiedy stara się pogodzić życie rodzinne z obowiązkami Ant-Mana, Hope van Dyne i dr Hank Pym powierzają mu kolejną pilną misję.

Ziemska kobieta po kontakcie z obcą rasą Kree otrzymuje nadludzkie moce.

Po Wojnie bez granic Avengers próbują uratować swoich przyjaciół i pokonać potężnego Thanosa.

Ciekawostki Edytuj

  • Pierwotnie Ant-Man miał rozpoczynać fazę trzecią, jednak ostatecznie został zmieniony na ostatni film fazy drugiej.
  • Film o Spider-Manie został wprowadzony do fazy trzeciej po zawarciu umowy pomiędzy Marvelem a Sony, co przyczyniło się do zmiany pierwotnych premier wszystkich filmów za wyjątkiem Avengers: Infinity War.
  • Faza trzecia jest najobszerniejszą pod względem ilości filmów.
  • Faza Trzecia jako jedyna będzie zawierać aż dwa filmy Avengers