FANDOM

Oddział Kapitana Ameryki[1] – elitarny oddział działający podczas II wojny światowej, składający się z członków 107. jednostki piechoty, pierwotnie dowodzony przez Kapitana Amerykę. Po jego zaginięciu przywództwo objął Dum Dum Dugan.

Historia Edytuj

Oddział stworzony został z byłych więźniów wojennych uratowanych przez Kapitana Amerykę, mających pomóc mu zniszczyć różne placówki Hydry na terenie całej Europy, z czego oddział wywiązali się znakomicie. Podczas jednej z misji przechwycili dla amerykańskiego rządu nazistowskiego naukowca Arnima Zolę, jednak w trakcie wykonywania zadania zginął – jak się wydawało – Bucky Barnes. Jakiś czas później pozostali członkowie oddziału, wraz z żołnierzami armii USA, przypuścili szturm na ostatnią bazę Johanna Schmidta. Podczas wykonywania tej operacji Kapitan Ameryka zaginął w bitwie.

Dum Dum Dugan i Jim Morita wraz z agentką Naukowych Rezerw Strategicznych Peggy Carter zostali wysłany do Austrii w celu odzyskania artefaktów w ostatniej znanej placówce Hydry, gdzie pojmali generała Wernera Reinhardta i jego oddziały, jak również przejęli Obelisk sklasyfikowany jako 0-8-4.

Po zakończeniu wojny Edytuj

Po zakończeniu wojny oddział Kapitana Ameryki towarzyszył agentom NRS podczas infiltracji bazy Lewiatana na Białorusi w 1946 roku. Niedługo później Dugan dołączył do Howarda Starka, tworzącego właśnie TARCZ-ę.

W waszyngtońskim Instytucie Smithsona powstała wystawa poświęcona Kapitanowi Ameryce i jego oddziałowi. Po uratowaniu Steve’a Rogersa odwiedza ją Bucky Barnes, przypominając sobie o swojej przeszłości.

Członkowie Edytuj

Występy Edytuj

Filmy

Seriale

Komiksy

Gry

Przypisy Edytuj

  1. W angielskiej wersji oddział nazywany jest Howling Commandos (Wyjący Komandosi), jednak nazwa ta nie pada w polskim tłumaczeniu, gdzie zastąpiona została ogólnikowym „oddział Kapitana Ameryki”.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki