FANDOM

Iron Man 2 logo

Iron Man 2 – druga odsłona przygód Iron Mana i trzeci film z Marvel Cinematic Universe, wyprodukowany przez Marvel Studios, a dystrybuowany przez Paramount Picture. Reżyserem ponownie był Jon Favreau, a scenariusz napisał Justin Theroux.

Po sukcesie Iron Mana z 2008 roku, Marvel Studios natychmiast zapowiedziało prace nad stworzeniem kontynuacji. W czerwcu tego samego roku do napisania scenariusza zatrudniono Theroux, a Favreau podpisał kontrakt na jej wyreżyserowanie. Swoje role powtórzyli Robert Downey Jr., Gwyneth Platrow i Samule L. Jackson, podczas gdy w roli Jamesa Rhodesa Dona Cheadle’a zastąpił Terrence Howard. Na początku 2009 roku do obsady dołączyli Mickey Rourke, Sam Rockwell i Scarlett Johansson, a zdjęcia rozpoczęły się latem. Podobnie jak poprzednia część, film kręcony był głównie z Kalifornii, za wyjątkiem kluczowych sekwencji w Monako.

Uroczysta premiera Iron Mana 2 miała miejsce 27 kwietnia 2010 roku w El Captitan Theatre, a do kin trafił 28 kwietnia, w Polsce 30 kwietnia, zaś w Stanach Zjednoczonych 7 maja. Film spotkał się z pozytywnym przyjęciem ze strony krytyków i sukcesem kasowym, zarabiając na całym świecie ponad 623 miliony dolarów. W maju 2013 roku do kin trafiła kolejna część, Iron Man 3.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki