FANDOM

Obadiach Stan urodził się 9 listopada 1956 roku. Został współpracownikiem Howarda Starka, a po jego śmierci do czasu pełnoletności syna Howarda, pełnił funkcje prezesa firmy, gdy Tony dorósł i jako syn Starka został właścicielem Stark Industries, jednak nie interesował się losami firmy gdyż żył w bogactwie dlatego stan został menadżerem tejże firmy i de facto dalej nią kierował. Stane nie liczył się z tym, że sprzedaje broń terrorystom i współpracuje z nimi (np.organizacja Dziesięć Pierścieni, której zlecił zabicie Tony'ego Starka w celu przejęcia całkowitej kontroli nad firmą). Po ucieczce Tony'ego z Afganistanu, Stane nie poparł jego chęci wycofania się z przemysłu zbrojeniowego i za jego plecami handlował z terrorystami. Wkrótce znający potencjał zbroi Tony'ego Obadiah zdobył szczątki "Mark I", aby zbudować nową zbroję. Wykradł reaktor łukowy Tony'emu, pozostawiając go na śmierć. "Pepper" Potts odkrywa plany Stane'a i wraz Agentem Coulsonem i T.A.R.C.Z.Ą. próbują go powstrzymać. Tony wykorzystując stary reaktor i nową zbroję staje do walki z Stanem w Iron Mongerze. Pokonuje go "Pepper" włączając reaktor tak, by poraził Stane'a wskutek czego Stane zginął 24 października 2010 roku a Tony został uratowany. Oficjalnie ogłoszono, że Stane zginął w wypadku prywatnego samolotu wracając z wakacji.