FANDOM

Obadiach Stan urodził się 9 listopada 1956 roku. Został współpracownikiem Howarda Straka, a po jego śmierci do czasu pełnoletności syna Howarda, pełnił funkcje prezesa firmy, gdy Tony dorósł i jako syn Starka został właścicielem Strak Industries, jednak nie interesował się losami firmy gdyż żył w bogactwie dlatego stan został menadzerem tejże firmy i de facto dalej nią kierował. Stane nie liczył się z tym że sprzedaje broń terrorystą i współpracuje z nimi np.organizacją Dziesięć Pierścieni, której zlecił zabicie Tony'ego Starka w celu przejęcia całkowitej kontroli nad firmą (pewnie też miał dość tego iż ważniejszy od niego jest nieodpowiedzialny i szastający pieniądzmi wówczas Stark) . Po ucieczce Tony'ego z Afganistanu, Stane nie poparł jego chęci wycofania się z przemysłu zbrojeniowego i za jego plecami handluje z terrorystami. Wkrótce znający potencjał zbroi Ton'ego Obadiah zdobył szczątki "Mark I" I, aby zbudować nową zbroję. Wykrada reaktor łukowy Tony'emu, pozostawiając go na śmierć. "Pepper" Potts odkrywa plany Stane'a i wraz Agentem Coulsonem i T.A.R.C.Z.Ą. próbują go powstrzymać. Tony wykorzystując stary reaktor i nową zbroję staje do walki z Stanem w Iron Mongerze. Pokonuje go Peper włączając reaktor tak by poraził Stane wskutek czego Stane ginie 24 października 2010 roku a Tony zostaje uratowany . Oficjalnie zostało ogłoszone, że Stane zginął w wypadku prywatnego samolotu wracając z wakacji.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki