FANDOM

Kamienie Nieskończoności – sześć niesamowicie potężnych obiektów powiązanych z innymi aspektami wszechświata, stworzonych przez Kosmiczne Byty. Każdy z kamieni posiada wyjątkową moc, która przez tysiąclecia zmieniana i rozwijana była przez liczne pozaziemskie cywilizacje.

Kamieni używać mogą jedynie istoty o niesamowitej sile, takie jak np. Celestianie, którzy używali Globu do osądzania całych planet. Słabsze osobniki z reguły nie są w stanie posiąść pełnej mocy kamieni i są przez nie niszczone po bezpośrednim kontakcie, czego doświadczyli m.in. Jane Foster po wchłonięciu Eteru, Red Skull po dotknięciu Tesseraktu i Carina po dotknięciu Globu. Niektórzy sami tworzyli zabezpieczenia, aby osoby o mniejszej sile także mogły użyć kamienia bez dotykania go bezpośrednio. Przykładami tego są Kamień Czasu zamknięty w Oku Agamotto i Kamień Umysłu zamknięty w Berle.

Kamienie Edytuj

Kamień Przestrzeni Edytuj

Kamień Umysłu Edytuj

Kamień RzeczywistościEdytuj

Kamień MocyEdytuj

Kamień CzasuEdytuj

Kamień Duszy Edytuj

  • Kolor kamienia: Prawdopodobnie pomarańczowy[4]
  • Oryginalne zabezpieczenie: Nieznane
  • Obecna lokalizacja: Nieznana
  • Obecny właściciel: Nieznany
  • Poprzedni właściciele:
  • Opis:

Ciekawostki Edytuj

  • W komiksach kamienie te znane są jako Klejnoty Nieskończoności, podobnie jak w Marvel Cinematic Universe istnieje ich sześć – Umysłu, Duszy, Mocy, Przestrzeni, Czasu i Rzeczywistości. Potwierdzono, że Tesserakt, Eter, Glob, Oko Agamotto i Berło zawierają odpowiednio kamienie Przestrzeni, Rzeczywistości, Mocy, Czasu i Umysłu. W Marvel Cinematic Universe nie ma jednak wzmianki o Kamieniu Duszy.
  • W angielskiej wersji filmów pierwsze litery nazw konkretnych przedmiotów noszących w sobie Kamienie Nieskończoności układają się w słowo THANOS.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Avengers: Czas Ultrona
  2. Kevin Feige Lays Down Details on Marvel's Cinematic Infinity Gems
  3. Thor: Mroczny Świat
  4. 4,0 4,1 Strażnicy Galaktyki
  5. James Gunn na Twitterze
  6. 6,0 6,1 Doktor Strange