FANDOM

Nie tego szukałeś? Zobacz: "Kapitan Ameryka (ujednoznaczenie)".

Steven „Steve” Grant Rogers – superżołnierz i weteran II wojny światowej, pierwszy na świecie superbohater. Po tym, jak w ramach tajnego programu „Superżołnierz” Rogers zamienił się w potężnego Kapitana Amerykę, jego heroiczne działania podczas II wojny światowej sprawiły, że stał się żywą legenda. W celu pokonania Czerwonej Czaszki zaatakował wiele placówek Hydry, pomagając tym samym aliantom wygrać wojnę, jednak podczas ostatniej misji rozbił się na Arktyce. Przebudzony w czasach współczesnych dowiaduje się, że przez blisko sześćdziesiąt sześć lat był zamrożony.

Czuje się wielce zagubiony we współczesnym świecie, który uważa za trudny do rozpoznania. Kiedy Nick Fury, dyrektor międzynarodowej agencji T.A.R.C.Z.A., prosi Rogersa, żeby ponownie pomógł uratować świat, szybko przywdziewa kostium Kapitana Ameryki, dołączając do drużyny Avengers, w której służy za głos rozsądku, i wraz z nimi wygrywając wojnę o Ziemię.

Po walce u boku Avengers zostaje oddanym agentem TARCZ-y, wykonując wiele operacji z Natashą Romanoff. Wraz z Marią Hill i Samem Wilsonem rozpracowuje i niszczy projekt Wizja. Po wojnie domowej w TARCZ-y z pomocą Wilsona wyrusza na poszukiwania swojego dawnego przyjaciela, Bucky’ego Barnesa. W trakcie poszukiwań ponownie sprzymierza się z Avengers, pracujących nad zniszczeniem niedobitków Hydry, a jego zdolności przywódcze ponownie przydają się w walce przeciwko psychotycznej sztucznej inteligencji, Ultronowi.

Biografia Edytuj

Młodość Edytuj

Dzieciństwo Edytuj

Steven Grant Rogers został urodzony 4 lipca 1918 roku w Brooklynie w Nowym Jorku przez Sarah. Przed narodzinami Steve stracił ojca, Josepha, który zginął podczas Pierwszej Wojnie Światowej. W młodym wieku Rogers spotkał Jamesa "Bucky'ego" Barnesa, który ostatecznie stał się jego najlepszym przyjacielem.[2]

Jako słaby fizycznie nastolatek, Rogers był często atakowany na ulicach przez złych ludzi. Jednak odwaga Steve'a, pomimo niewielkiej siły, zainspirowała młodego Jamesa Barnesa do pomagania innym i walki ze złem. Wkrótce oboje stali się dobrymi przyjaciółmi.[3]

W latach 1932-1936 Rogers uczęszczał do Szkoły Wyższej im. Georga Washingtona w Brooklynie w Nowym Jorku, a w latach 1937-1938 do Auburndale Art School.[4]

Śmierć matki Edytuj

W 1936 roku osiemnastoletni Rogers dowiedział się, że jego matka zmarła na gruźlicę[4]. Pochowano ją obok jej męża. Po pogrzebie Steve rozmawiał z Buckym Barnesem, który zaproponował mu, aby Rogers zatrudnił się do jakiejś pracy i zamieszkał z nim, ale Rogers odrzucił propozycję mówiąc, że sam sobie poradzi. Barnes odpowiedział mu, że nie musi i obiecał, że zawsze będą przyjaciółmi. Rogers na wiele lat zapamiętał te słowa.[5]

Druga Wojna Światowa Edytuj

Trening z BuckymEdytuj

Kiedy Stany Zjednoczone włączyły się w Drugą Wojnę Światową, Rogers i Barnes uczyli się w szkole artystycznej. Steve chciał dołączyć do Armii Stanów Zjednoczonych, aby walczyć w Europie przeciwko nazistom, dlatego Bucky trenował z nim przez dwa tygodnie w sali gimnastycznej Goldiego. Wkrótce Bucky i Rogers udali się do amerykańskiego Centrum Rekrutacji i Indukcji w Nowym Jorku, gdzie Steve został sklasyfikowany jako 4F i odrzucony. Bucky'emu udało się jednak dołączyć do armii.[6]

OdrzucenieEdytuj

Spotkanie z Abrahamem ErskinemEdytuj

Początek szkoleniaEdytuj

Projekt Super-ŻołnierzEdytuj

Zamordowanie Abrahama Erskine'aEdytuj

Praca dla USOEdytuj

Wyzwolenie alianckich jeńców wojennychEdytuj

Howling CommandosEdytuj

Atak na siedzibę HYDRYEdytuj

Bitwa na ValkyriiEdytuj

Dziedzictwo Edytuj

Występy Edytuj

Występy Steve'a Rogersa
Kolejność chronologiczna:

Przypisy Edytuj

  1. Pesel Kapitana w danych T.A.R.C.Z.Y.
  2. Kapitan Ameryka: Pierwsze Starcie
  3. Captain America: First Vengeance
  4. 4,0 4,1 S.H.I.E.L.D. Files
  5. Kapitan Ameryka: Zimowy Żołnierz
  6. Captain America: First Vengeance, Część 1

Więcej z Fandomu

Losowa wiki