FANDOM

Loki Laufeyson – syn Laufeya, władcy lodowych gigantów z Jotunheimu, który niedługo po swoich narodzinach został porzucony i pozostawiony na śmierć. Odnaleziony przez Odyna, króla Asgardu, był wychowywany przez niego i jego żonę Friggę na księcia wraz z Thorem, biologicznym synem Odyna. Kiedy dorósł, znany stał się jako „bóg podstępu”.

Kiedy dowiedział się prawdy o swoim ojcu, uknuł plan mający zmusić Odyna do wygnania Thora, żeby mógł zostać prawowitym następcą tronu. Chociaż pierwsza część planu powiodła się, Thor powrócił z Ziemi i zakończył rządy terroru Lokiego. Zagubiony we wszechświecie, zawarł pakt z Innym, sługą Thanosa, który powierzył mu dowództwo nad armią Chitauri mających podbić Ziemię.

Po przybyciu na Ziemię wszedł w posiadanie mistycznego Tesseraktu, jednak ostatecznie został pokonany przez grupę superbohaterów znanych jako Avengers. Thor zwrócił go do Asgardu, gdzie Odyn skazał go na spędzenie reszty życia w więzieniu.

Thor, chcąc wydostać się z Asgardu, żeby pokonać mroczne elfy i ich przywódcę Malekitha, sprzymierzył się z Lokim i uwolnił go z więzienia, żeby wskazał mu tajne wyjście z królestwa. Podczas walki z mrocznymi elfami na Svartalfheimie Loki pozoruje swoją śmierć, a następnie (upewniając się, że nie ma świadków) usuwa Odyna z tronu i zajmuje jego miejsce, przybierając postać przybranego ojca.

Występy Edytuj

Filmy

Komiksy

Gry