FANDOM

Loki Laufeyson – syn Laufeya, władcy lodowych gigantów z Jotunheimu, który niedługo po swoich narodzinach został porzucony i pozostawiony na śmierć. Odnaleziony przez Odyna, króla Asgardu, był wychowywany przez niego i jego żonę Friggę na księcia wraz z Thorem, biologicznym synem Odyna. Kiedy dorósł, znany stał się jako „bóg podstępu”.

Kiedy dowiedział się prawdy o swoim ojcu, uknuł plan mający zmusić Odyna do wygnania Thora, żeby mógł zostać prawowitym następcą tronu. Chociaż pierwsza część planu powiodła się, Thor powrócił z Ziemi i zakończył rządy terroru Lokiego. Zagubiony we wszechświecie, zawarł pakt z Innym, sługą Thanosa, który powierzył mu dowództwo nad armią Chitauri mających podbić Ziemię.

Po przybyciu na Ziemię wszedł w posiadanie mistycznego Tesseraktu, jednak ostatecznie został pokonany przez grupę superbohaterów znanych jako Avengers. Thor zwrócił go do Asgardu, gdzie Odyn skazał go na spędzenie reszty życia w więzieniu.

Thor, chcąc wydostać się z Asgardu, żeby pokonać mroczne elfy i ich przywódcę Malekitha, sprzymierzył się z Lokim i uwolnił go z więzienia, żeby wskazał mu tajne wyjście z królestwa. Podczas walki z mrocznymi elfami na Svartalfheimie Loki pozoruje swoją śmierć, a następnie (upewniając się, że nie ma świadków) usuwa Odyna z tronu i zajmuje jego miejsce, przybierając postać przybranego ojca.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Przyjęty przez Odina Edytuj

" Casket nie była jedyną rzeczą, którą zabrałeś od [Jotunheim] w tym dniu, prawda? "
" Nie. W wyniku bitwy poszedłem do świątyni i znalazłem dziecko. Małe dla potomstwa olbrzyma. Porzucone, cierpienie, zostawione na śmierć. Loki i [Odin]] Thor (film)"
―{{{2}}}

Loki zmienia swój wygląd Loki urodził się [Jotunheim] jako syn Frost Giant Król, Laufey. Małe i słabe dla Frost Giant, Loki zostało porzucone przez ojca w świątyni, w której miał być umierany. W 965, niedługo potem Asgard-Jotunheim War War między Giants a Asgardians, Loki został znaleziony przez króla [Odina]. Przywdzając Loki i używając czarów, aby zmienić swój wygląd, aby wydać mu się Asgardianem, Odin podniósł Loka i jego biologicznego syna [Thor]] ze swoją żoną [Frigga]. Wychowywszy się, Loki zawsze czuł, że żyje w cieniu Thora, zazdrosny faktem, że Thor miał być królem zamiast niego. </ Ref> ] "</ ref>

Plik:Young Loki.png

Nie interesując się sztuką wojenną Asgardian, Loki interesował się czarami. Frigga, który był o wiele bliżej Loki niż Odin, uczył Loki wszystkiego, co wiedział o magii i ostatecznie stał się ekspertem w asgardzkiej magii. "[[Lista skreślonych scen] | scena usunięta]] </ ref>. Z zazdrości Loki o Thor i gorliwości, aby wygrać uznanie Odina, powoli zmieniła osobowość Loki. Tam, gdzie był kiedyś niespokojny i beztroski, Loki powoli stawał się ambitny, dążąc do osiągnięcia wielkoskórej bez jakiegokolwiek myślenia lub troska o konsekwencje. "Thor (film) Thor]]" "</ ref>

Schemat Trikstera Edytuj

Koronacja Thora Edytuj

Plik:Loki w Asgard.jpg
" Myślę, że masz rację. O Frost Giants, o Laufey o wszystkim. Gdyby znaleźli drogę, by raz wejść w obronę Asgarda, kto ma powiedzieć, że nie spróbują ponownie. Następnym razem z armią. "
― Loki do [Thor]] [źródło]

Loki był obecny, kiedy [Thor] miał wejść na tron. Przed ceremonią, Loki powiedział, że chociaż był zazdrosny o miejsce Thora jako pierworodnego, nie ma wątpliwości, że go kochał bardzo. Kiedy Thor zapytał, jak się uśmiecha, Loki odpowiedział: "Jak król". Jednak w połowie drogi, ceremonia została przerwana przez Frost Giants, którą Loki wezwał wcześniej, która wkroczyła do [Asgard] i usiłowała ukraść Casket of Ancient Winters. Odin nazywa Niszczycielem, który zabił najeźdźców Frost Giants, ale nie zanim zabili kilku strażników.

Plik:Loki-PostFrostGiantRaid.jpg

Loki, Thor i [Odin] udali się do Odin's Vault, aby zbadać; kiedy przybyli, znaleźli ciała Grobowców Mrozu i Asgardów, którzy zostali zabici. Rozzłoszczony Thor zażądał Odina marszu do [Jotunheim] i zaatakować Frost Giants w odwecie, ale Odin odmówił. Thor twierdził, że jako król Asgard powinien być w stanie rozstrzygnąć te sprawy, ale Odin powiedział mu, że jeszcze nie jest królem. Loki milczał, słuchał i opracowywał własny plan. sztuczki Loki i manipuluje Thor Thor rozpętał wściekłość, rzucając stół i siedząc w milczącej milczeniu. Loki wkrótce znalazł swojego brata i usiadł spokojnie obok niego, pocieszając go rozczarowaniem, nie będąc królem koronnym. Loki mówił do niego i był w stanie manipulować nim twierdząc, że zgodził się również z jego poglądem, że powinni zemścić się za zagubionymi przez Asgardów żywotami podczas ataku. To zwiększyło zaufanie Thora, ponieważ postanowił, jak planował Loki, nie przestrzegać rozkazów ojca i zaatakować Jotunheim na własną rękę, aby mogli stawić czoła królowi [Laufey], chociaż Loki twierdził, że taki plan był szaleństwem, wiedząc, że Thor po prostu zignoruje jego słowa.

Plik:LokiTricksHeimdal.jpg

Loki za rozgniewanym Thorem wraz z Panią [Sif]] i Warriors Three, Jotunheim, aby szukać odpowiedzi; zanim wyjechali, Loki powiedział strażnikowi o zamiarze i nakazał mu poinformować [Odina]. Udali się do Heimdalla, strażnika mostu Bifrosta, Loki pewnie usiłował mylić [Heimdall], ale strażnik zdawał sobie sprawę z ich intencji, ale nadal dał im bezpieczne przejście do Jotunheim, podczas gdy inni szydzili z Loki, gdy byli przygotowani do odejścia. [1]

Atak na Jotunheim Edytuj

Plik:Thor-film-Loki.jpg

{{Cytat: Cóż, ten chłopak wzbudził zmęczenie twoja kpina "." Thor, przestań i myśleć! Rozejrzyj się. Jesteśmy z numerem! "
" Poznaj swoje miejsce, bracie! [Thor]] i Loki | Thor (film)}} Gdy grupa przybyła do [Jotunheim], popatrzyli na pustą planetę pustkowia i [Hogun] twierdzili, że nie powinni tam być. Kiedy zbadali planetę, ostatecznie znaleźli Laufey, króla Frost Giants, którzy kazali im odejść. Thor zażądał odpowiedzi, ale Loki, widząc, że były znacznie przewyższone przez ich wroga, próbowały przekonać brata do odwrotu. Wkrótce Thor uchylił się, ale gdy zaczęli wyjeżdżać, Frost Giant obraził Thora, powodując, że książę zaatakował przeciwnika [Mjølnir], co doprowadziło do ataku.

Plik:LokivsFrostGiants-KnifeThrow.jpg
]

Armia Frost Giant wystrzeliła zasadzkę Asgard, a oni w brutalnej walce z ich wrogami, gdzie Loki zaczął walczyć, używając noży, aby zabić tych, którzy go zaatakowali. Podczas gdy [Sif] i [Volstagg] przyzwyczaili się do swojej siły i umiejętności walki, Loki wykorzystał swoją magię do ataku i zmylenia Frost Giants, oszustwując w iluzji, która zmusiła go do upadku jego śmierć, podczas gdy Loki nadal walczył.

Plik:Loki-BlueArm.jpg

Kiedy nawiązał kontakt fizyczny z Frost Giant, Loki odkrył, że nie jest zagrożony, w przeciwieństwie do [Volstagg], a jego ramię staje się niebieskie. Kiedy stali się bardziej niżsi, a [Fandral] został ranny, Loki nakazał rekolekcje; pobiegli z Jotunheim Beast. Kiedy byli na wprost, przybyli Odin i próbowali odzyskać spokój pomiędzy Asgard i Jotunheim; Laufey powiedział mu, że Thor rozpoczął wojnę. Odin przyjął to i zabrał grupę z powrotem do Asgard.

Plik:Loki-Thors-Banishment.jpg

Powrót na Asgard, Odin był wściekły na Thor, mówiąc mu, że haWłaśnie rozpoczął nową wielką wojnę między Asgardem a Jotunheimem, Thor twierdził agresywnie, podczas gdy Loki milczał, kiedy próbował interweniować, aby uciec z niego. Odin wziął zbroję i moc Thora i wyrzucił go do Ziemi. Loki patrzył, jak Thor został wyrzucony z Asgarda, a Odin przysłał mu młotek Thora z zaklęciem, które miałoby tylko jedno godne jego mocy byłoby w stanie go podnieść. [1]

Odmowa pomocy Edytuj

Plik:2011 thor 028.jpg

Szablon:Okazuj W jednym z wielkich sal Asgard Loki słuchał, kiedy Volstagg spierał się z innymi na temat tego, dlaczego nigdy nie pozwolili Thor na misję zemsty, kwestionując, jak mogliby został złapany. Loki powiedział Warriors Three i [Sif], że był tym, który poinformował strażnika swojej podróży do [Jotunheim], wykazując niewielki wyrzut sumienia i odmówił rozmowy z Odin, aby przekonać wrócił do domu, twierdząc, że Thor okazał się lekkomyślnym liderem. [1]

Nauka Jego prawdziwego dziedzictwa Edytuj

Plik:MAN-05632Rv2-560x373.jpg

{{Potwierdzam, że jestem potworem, które rodzice mówią swoim dzieciom o nocy?]
"Nie! Nie! "." To wszystko ma sens teraz. Dlaczego ci się podobało Thor, przez te wszystkie lata! Ponieważ bez względu na to, jak bardzo mnie kochasz, nigdy nie mógłbyś mieć Frost Giant siedzącego na tronie Asgard! Loki i [Odin]] Thor (film) } Nadal zastanawiając się nad odkryciem, które zrobił podczas walki z [Frost Giants], Loki wkroczył do Odin's Vault i podniósł Casket of Ancient Winters; po dotknięciu urządzenia jego skóra zmieniła się na niebieską, powodując, że przypominał Frost Giant. Odszedł do pokoju i rozkazał, żeby jego syn się zatrzymał, ale Loki stawił czoła jego nagłej zmianie w [Jotunheim]. Kiedy Loki zapytał, co to jest, Odin twierdził, że jest jego synem, ale Loki nie zaakceptował tego jako odpowiedzi i zażądał, aby wiedzieć, co on jeszcze.

Plik:Loki-learns-the-truth.jpg

Odin uraził się, mówiąc Loki'emu, jak odkrył Loki jako bezbronnego dziecka i wpadł w niego. Po odkryciu prawdziwego dziedzictwa, Loki wierzył, że Odin nigdy nie postawił Frost Giant na tronie [Asgard]. Loki gwałcił Odina w zaprzeczeniu, oskarżając go o użycie go jako narzędzia do pokoju. Odin, przezwyciężony stresem, wpadł głęboko [Odinsleep]. Widząc ojca chorego, Loki zawołał do pobliskich gwardii o pomoc. [1]

Biorąc tron ​​Edytuj

Plik:Loki-Odin-Sleep-2011.jpg

{{Mój król chciałbyś, abyś skończył wygnanie [Thor]]. "" Moim pierwszym dowództwem nie może być odejście od All-Father. Jesteśmy na krawędzi wojny z [Jotunheim]. Nasi ludzie potrzebują poczucia ciągłości, aby czuć się bezpiecznie w tych trudnych czasach. Sif i Loki | Thor (film)}} Z Odin tymczasowo zmarszczony, Loki usiadł obok niego z matką [Frigga], zadał jej więcej pytań o jego dziedzictwo, chcąc wiedzieć, dlaczego prawda była od niego przez wiele lat. Loki jednak nie mógł zaakceptować prawdy. Podczas ich rozmowy przybył strażnik i przedstawił Loka z silnym personelem Odina [Gungnir], i wymówił Loki jako nowego króla [Asgard].

Plik:LokiThrone.png

Loki przejął tron ​​w miejscu Odina. Odwiedził go Wojownicy Trzejście i Pani [Sif], którzy byli zszokowani zniknięcia nowej pozycji Odina i Loki. Niechętnie przyjął nowego króla, poprosili, aby zakończył wygnanie [Thor], ale Loki odmówił, twierdząc, że jego pierwsza akcja, jako król, nie może zakończyć ostatniego ojca. Zanim zdołali rozstrzygnąć, nakazał im odejść, a [Fandral] odciągnęła Sif, zanim zdążyła się skonfrontować z królem Loki. [1]

Utrzymywanie Thor na wygnaniu Edytuj

Plik:Loki suit.jpg

Szablon:Cytuj Loki odwiedził Thor na Ziemię, gdzie Thor został schwytany przez S.H.I.E.L.D. podczas próby odzyskania Mjølnir. Thor spytał Loka, co się stało w [Asgard], ale Loki skłamał i powiedział mu, że [Odin] zmarł, aby nie dopuścić do tego, aby nie był umotywowany i emocjonalnie zniszczony. Loki poinformował go, że wziął ciężar tronu i że pokój był zależny od wygnania Thor z Asgarda i że [Frigga] zabronił powrotu. Loki nie podnosi młota jego brata, Mjølnir Thor smutnie się zgodził i pożegnał się ze swoim bratem i podziękował mu za przybycie, przyjmując, że śmierć ojca i katastrofy, które miały miejsce w rodzinie, sprowadziły się do niego, gdy przyjął jego los pozostania na Ziemi przez resztę życia . Po odejściu Thora do komórki, na którą został przesłuchany przez [Phila Coulsona], Loki próbował podnieść młot Thora, ale nie, ponieważ zdradzenie zaufania jego brata okazało się, że nie jest godny władania nim [ref name = "T" >

Uruchamianie wojny Edytuj

Radzenie sobie z Laufey Edytuj

Plik:Loki-speak-to-Laufey.jpg

{{Cytat: Więc jesteś tym, który pokazał nas drogę do Asgard. "" To było trochę zabawne, naprawdę. Zrujnować mój wielki dzień brata, a przez długi czas chronić królestwo przed idiotyczną regułą. [Laufey] i Loki | Thor (film)}} Podróżując do [Jotunheim], Loki odwiedził Laufey i przedstawił się jako ten, który dał im bezpieczne przejście do [Asgard]. Doszedł do porozumienia, aby pozwolić Laufeyowi zabić [Odina] i wziąć Casket of Ancient Winters, które Odin ukradł, pozwalając Laufey przywrócić Jotunheim wszystkim dawna świetność. Loki powiedział mu, że nie można go zobaczyć zabijając samego Odkupiciela, gdyż ludzie z Asgard nigdy by go nie przyjęli jako król, jeśli tak. Laufey zaakceptował ofertę Loki. liczne kłamstwa Loki stoją w obliczu Heimdall Po powrocie do Asgard za pośrednictwem mostka przeciwpoślizgowego, Loki stanął przed Heimdall, który twierdził, że Loki używa magii, aby powstrzymać wzrok na niego, gdy był w Jotunheim. Loki twierdził, że uprawnienia Heimdallu stały się słabsze i przypomniały mu, że jest jego królem i dlatego został zmuszony do bezwzględnego przestrzegania jego rozkazów i pełnej lojalności. Kiedy Heimdall zgodził się Loki nakazał mu, aby nie pozwolił nikomu innemu używać Bifrostu. [1]

Wysyłanie Niszczyciela Edytuj

Plik:Loki-Orders-The-Destroyer1.jpg

Szablon:Cytuj Pomimo bezpośrednich rozkazów, Loki dowiedział się, że Wojownicy Trzeci i Pani [Sif] użyły [Obserwatorium Heimdalla] i udali się na Ziemię za pośrednictwem mostka Bifrost. Wiedząc, że jego brat wkrótce dowiedział się o jego zdradzieckich kłamstwach, Loki zdecydował, że nie ma innego wyjścia, jak tylko milczeć tych, którzy go zdradzili. Dlatego też Loki wezwał jego najpotężniejszą broń, Niszczyciel i nakazał jej wyruszenie na Ziemię i zniszczenie wszystkiego, co znalazł i zabiło wrogów. Loki zamarza Heimdall Wściekli się na zdradę, Loki ruszył do końca Bifrost i stawiał czoło [Heimdall] z powodu jego zdrady. Heimdall jednak jasno stwierdził, że wiedział, że Loki był odpowiedzialny za [Frost Giants] [Asgard]. Loki zabrał Heimdall wszystkie tytuły i wyrzucił go z Królestwa. Jednak Heimdall wiedział, że nie ma już przysięgów, a kiedy usiłował zabić swojego króla, Loki zamroził Heimdalla [Casket of Ancient Winter], pozostawiając go do śmierci. [[Plik: LokiHearsThor.png | thumb | 250px | Loki patrzy na szaleństwo Niszczyciela] Loki wysłał Niszczyciel do Ziemi i dążył do zniszczenia [Thor] i innych. To spowodowało ogromną bitwę między wojownikami a niszczycielem, który położył się na małe miasteczko, w którym przebywał Thor. Kiedy on nie widział końca walki, Thor poświęcił się, Loki miał Niszczyciel uderzyć Thora, łamiąc jego kości i zabijając go. To jednak okazało się jego godnością, a Thor odzyskał siły, łatwo pokonując Niszczyciela z Mjølnir. [1]

Zdrada Laufey Edytuj

[[Plik: WelcomeToAsgard.png | kciuk | po lewej | 250px | Loki z zadowoleniem przyjmuje Laufey do Asgard]] Szablon:Cytat: Wiedząc, że musi przenieść swoje plany, Loki powitał Laufey i jego małą armię Frost Giants do Asgard i pokazał mu drogę do Odin, przechodząc przez zamarznięte ciało [ Heimdall]] w drodze. Laufey podszedł do sypialni Odina, atakując i uderzając [Frigga], którzy próbowali bronić swojego męża przed znalezieniem swojego największego nieprzyjaciela bezbronnego, leżącego teraz w jego Odinsleep zupełnie nieuprawnionej.

Plik:LokiKillsLaufey.jpg

Laufey stanął nad śpiącą ciałem Odina i wyśmiewał króla Asgarda, gdy w dłoni miał postać lodu. Podobnie jak Laufey miał zabijać Odina ostrzem, Loki wrócił i zdradził swojego prawdziwego ojca, strzelając do niego z [Gungnir]. Kiedy Laufey wpatrywał się w szok i przerażenie, Loki powiedział mu, że jego śmierć pochodzi od syna Odina. Loki zabił swego zimnego ojca jednym silnym wybuchem włóczni Odina.

Plik:Loki-ConfrontedByThor-2011.jpg

Gdy Frigga pobiegła do swego syna, Thor wrócił do Asgard ze wszystkimi jego mocami przywróconymi, ponieważ [Heimdall] przetrwał i zwrócił go przez most [Bifrost Bridge]. Thor dotarł do Asgard zaledwie kilka chwil po tym, jak Loki zabił Laufey. Opowiadał matce o starciach Loki z jego Niszczycielem, podczas gdy Loki próbował wyrwać się z tej sytuacji. Loki wyrzucił włócznię w Thor i zastrzelił go przez mur, zanim udał się do Obserwatorium Heimdalla. [1]

Duel na mostku z bifrostem Edytuj

Plik:LokiLaugh-IceTree.jpg

{{Cytat: Loki, to szaleństwo!]

"Czy to szaleństwo? Czy to jest? JEST IT? Nie wiem, co się stało na Ziemi, aby cię tak miękko! Nie mów mi, że to [Jane Foster | kobieta]? Och, to było. Cóż, kiedy tu skończymy, może sam ją odwiedzę! [Thor]] i Loki | Thor (film)}} Loki udał się do mostu "Bifrost Bridge"] i skierował swoją pełną moc na Jotunheim, gdzie zaczęło przebijać się przez środek planety. Aby zapewnić, że nie można jej zatrzymać, Loki zamroził ją Casket of Ancient Winters, więc energia nadal powoli zniszczyła planetę i wytrąca Frost Giants na dobre, aby mógł zostać rozpoznany jako Król, który zakończył wojnę.

Plik:Loki-IsItMadnessIsIt.jpg

[Thor] przybył, aby zobaczyć zniszczenie spowodowane i próbował przekonać swojego brata, aby nie dokonał masakry całej rasy, ale Loki odmówił i kontynuował drwić i grozić Thorem. Szybko okazało się, że Thor nie będzie w stanie wykorzystać jego [Mjølnir'a] młota, aby powstrzymać zniszczenie, a Loki twierdził, że masakry Frost Giants są słuszne. Ostatecznie zagroził zabiciem [Jane Foster], powodując wściekły Thor zaatakowanie go, aby chronić życie, które Loki zagroził.

Plik:LokivsThor-SparksFlying.jpg

Bracia [Duel na mostku Bifrost] walczyli z brutalną walką z Loki, często używając sztuczek, aby zdobyć przewagę nad swoim bratem. Loki nadal korzystał z Gungnir na swoją korzyść, zarówno jako włócznia, jak i używanie jej energii, by strzelać do Thora, podczas gdy śmiejąc się maniakalnie za każdym razem zdołał przechytrzyć i uderzyć swojego wściekłego brata. W końcu nałożyli się do siebie i rzucili się przez ścianę i wyszli na mostek tęczy, a Loki został wyrzucony na brzeg i ledwo mógł trzymać się boku. Loki tworzy wiele złudzeń siebie Gdy błagał brata, aby mu pomógł, Thor widząc, że jego brat potrzebuje, pochylił się, aby pomóc, tylko dowiedzieć się, że Loki rzeczywiście go oszukał i stworzył iluzję. Loki podążył za nim i dźgnął go w bok z Gungnirem; gdy Thor leżał ranny na ziemi, Loki stworzył wiele wersji samego siebie, wszystkie roześmiał się manialnie na niego. Thor, rozgniewany uderzył [Mjølnir | młotkiem] na ziemię, powodując falę uderzeniową, która spowodowała, że ​​Loki zostanie odepchnięta do tyłu.

Utrata całej nadziei Edytuj

Plik:Loki-crushed-by-hammer.jpg
" Mogłem to zrobić, ojcze! Dla Ciebie! Dla wszystkich! "
" Nie, Loki. "
― Loki i [Odin]] [źródło]

Kiedy Loki leżał na plecach, [Thor] spokojnie podszedł do niego i położył [Mjølnir] na klatce piersiowej, zatrzymując go na podłodze, niezdolny do ruchu. Thor zastanawiał się nad tym, jak mógłby zapobiec zniszczeniu [Jotunheim], ponieważ nie było sposobu na zatrzymanie wiązki energii, podczas gdy Loki szydził ze swojego brata za próbę i niepowodzenie. Thor wiedział, że tylko jeden sposób może powstrzymać śmierć milionów Frost Giants. zegarki Loki jako Thor niszczy Bifrost Thor wziął swój młotek i zaczął niszczyć most [Bifrost Bridge], gdy Loki spojrzał z przerażeniem na to, co starał się jego brat. Próbując go powstrzymać, Loki przypomniał Thorowi, że jeśli zniszczy Bifrost, nigdy już nie zobaczy [Jane Foster], ale Thor zignorował go i kontynuował swoje zadanie. Loki postanowił skoczyć do brata, aby go dźgnąć w plecy, ale zanim zdołał, most został zniszczony, a bracia zostali wrzuceni w powietrze.

Plik:Loki-falls-death-2011.jpg

Thor zniszczył most [Bifrost Bridge], a para zaczęła wpaść w otchłań, tylko za ostatnią noc ocalonych z Odin, która obudziła się z jego Odinsleep. Oboje trzymali się przed czarną dziurą, a Loki próbował przekonać Odina, że ​​zrobił to wszystko dla nich. Odin odrzucił prośby Loki prostym: "Nie". Loki, zdewastowany odrzuceniem przez Odina swoich czynów, świadomie wypuścił Thora, aby wpaść w otchłań zniszczonych przez most Bifrosta. [1]

Nowe Przymierze Edytuj

Praca dla Thanos Edytuj

Loki radzi sobie z Inne

" Byłem królem! Prawowity król Asgard. Zdradzony "." Wasze ambicje są małe, urodzone z dziecinnej potrzeby. Spojrzamy poza Ziemię na większe światy, które Tesseract odsłoni. "" Nie ma jeszcze Tesseract. Nie grozę, ale dopóki nie otworzysz drzwi, dopóki twoja siła nie będzie rozkazywać, jesteś tylko słowami. Loki i Inni Avengers"
―{{{2}}}

Przechodząc przez Wormhole, Loki przybył do wszechświata o nazwie [Sanctuary] i spotkał Mad Titan Thanos, który zaproponował pakt, który pozwoliłby mu zostać władcą Ziemi ]] podczas gdy on weźmie Tesseract, który był badany przez SHIELD. Thanos dostarczył Loki'emu Sceptre z niebieski klejnot, który działał jako potężna broń, a także jako urządzenie kontrolujące umysł. Bez znajomości Loki, podczas gdy on mógł wykorzystać to do lalecznika umysłów innych, on sam również był pod wpływem, władza personelu zmieniła zielone oczy niebieskie oczy, kiedy go trzymał. Avengers]] </ ref>

Plik:LokiSelvig-Thor.png

Korzystanie z Loki przez Scepter napędzało jego nienawiść i chęć wyrządzenia szkody ludziom i [Thor]]. Thanos pokazał Loki, jak chwilowo kontrolować kogoś, kto jest na tej planecie. Doktor Erik Selvig został zabrany do S.H.I.E.L.D., gdzie Nick Fury pokazał mu, że Tesseract poprosił go o zbadanie tego. Loki wpłynął na Selvig, aby upewnić się, że się zgodził. Błąd rozszerzenia cite: Brak znacznika zamykającego </ref> po otwartym znaczniku <ref>

Występy Edytuj

Filmy

Komiksy

Gry