FANDOM

Virginia "Pepper" Potts to dyrektor generalny Stark Industries. Wcześniej zajmowała stanowisko osobistej asystentki oraz przyjaciółki Tony'ego Starka. To ona zdemaskowała plany Obadiah Stane'a i pomogła Iron Manowi go pokonać. W następnym roku Stark mianował ją dyrektorem firmy i od tego czasu oficjalnie odpowiadała za Stark Industries. W tym samym okresie weszła także w związek z Tonym. W czasie ataków terrorystycznych Mandaryna została porwana przez jej dawnego znajomego Aldricha Killiana i wstrzyknięto jej serum Extremis. Ostatecznie uratował ją Iron Man i osobiście pokonała Killiana.

BiografiaEdytuj

Narodziny Iron ManaEdytuj

Następnego ranka po tym, gdy Christine Everhart spędziła noc z Tonym Starkiem, Pepper powitała ją przynosząc jej wyprane ubrania i odprowadzając do wyjścia. Następnie przypomniała Starkowi o jego podróży do Afganistanu i pomogła w przygotowaniu go do wylotu.

Gdy jej szef powrócił z niewoli u terrorystów, ze łzami w oczach witała go na lotnisku. Martwiąc się o stan jego zdrowia chciała, by pozwolił zbadać się lekarzowi, ale Tony stanowczo odmówił. Następnie towarzyszyła mu w drodze po burgera, a później zorganizowała dla niego konferencję prasową i była obecna gdy Stark ogłosił, że jego firma wycofuje się z produkcji broni. W trakcie trwania spotkania z dziennikarzami podszedł do niej Phil Coulson, agent S.H.I.E.L.D. który chciał umówić się na spotkanie z jej szefem , aby ten zdał sprawozdanie z okoliczności jego ucieczki. Pepper obiecała mu, że znajdzie dla niego miejsce w grafiku.

Krótko po tych wydarzeniach Tony poprosił ją, aby pomogła mu przy wymianie reaktora łukowego w jego piersi, gdyż dłonie kobiety były na tyle małe, że mogły odpiąć przewody. Przerażona Pepper nie chciała podjąć się tego zadania, lecz Stark uświadomił jej, że tylko ona może mu pomóc. W trakcie wymiany urządzenia, wyciągnęła z niego magnes powodując u szefa atak serca, ale po szybkim włożeniu nowego reaktora kryzys został zażegnany. Miliarder poprosił ją żeby zabrała i zniszczyła stary reaktor, ale Potts zamiast tego postanowiła zrobić z niego pamiątkę i podarować szefowi w prezencie. Kazała oprawić go w szklaną ramkę i zleciła wygrawerować na nim napis „Dowód na to, że Tony Stark ma serce”.

Z okazji swoich urodzin, w imieniu Tony’ego kupiła sobie nową sukienkę ponieważ wiedziała, że jej szef na pewno o nich zapomni. Pierwszą okazją do założenia „prezentu” był bal charytatywny organizowany przez Starka, gdzie zrobiła takie wrażenie na Tonym, że ten poprosił ją do tańca, a następnie pozwolił sobie na dość niekomfortowy flirt. Ich wspólny wieczór dobiegł końca kiedy Stark, by rozładować napiętą sytuację wyszedł przynieść im drinki. W barze spotkał dziennikarkę Christine Everhart, a następnie w pośpiechu opuścił bal zostawiając asystentkę. Gdy jakiś czas po tym Pepper przyłapała Starka na zdejmowaniu zbroi Iron Mana, była na niego zła, za to, że naraża swoje życie na niebezpieczeństwo. Miliarder poprosił ją wtedy, by włamała się do firmowego biura i skopiowała dane wszystkich nielegalnych transakcji, tak aby jako Iron Man mógł zniszczyć broń, którą wyprodukowała jego firma. Kobieta po początkowej odmowie w końcu zgodziła się mu pomóc gdyż czuła, że szef jest zdeterminowany naprawić błędy przeszłości. Podczas przeszukiwania firmowego komputera, Pepper znalazła dowody na to, że to Obadiah Stane zlecił porwanie Starka, a teraz próbuje odbudować zbroję którą Iron Man rozbił na pustyni. W trakcie kopiowania tych poufnych danych do pomieszczenia wszedł Stane, jednak kobieta zdołała zająć go rozmową do czasu zakończenia kopiowania i bezpiecznie opuściła biuro. Na dole spotkała Coulsona, który czekał na umówione z nią spotkanie. Potts opowiedziała agentowi o tym co planuje Obadiah, a następnie próbowała ostrzec Tony’ego, lecz gdy ten nie odpowiadał poprosiła Rhodesa, aby sprawdził co z jej szefem.

Pepper była obecna w placówce Stark Industries gdy oddział Coulsona próbował powstrzymać Stane’a, ale w trakcie ich działań sama została zaatakowana przez Iron Mongera. Na szczęście dla niej, w porę zjawił się Iron Man i przystąpił do walki z napastnikiem. Kobieta ostatecznie przyczyniła się do zniszczenia Iron Mongera, gdy na prośbę Starka przeciążyła gigantyczny reaktor łukowy, który eksplodując zabił Obadiah Stane’a.

Następnego dnia Potts pomagała przygotować się Starkowi do konferencji prasowej zwołanej po Starciu w Los Angeles i była świadkiem, gdy Tony poinformował dziennikarzy o swojej podwójnej tożsamości.

6 miesięcy później Stark mianował Viriginię nowym dyrektorem naczelnym Stark Industries i od tej pory kobieta oficjalnie zaczęła być odpowiedzialna za firmę.

Niedługo po tym wraz z Happym, Starkiem oraz jego nową asystentką wyleciała do Monako na tamtejszy wyścig formuły jeden. Na miejscu spotkali Justina Hammera, który wcześniej na przesłuchaniu przed senatem zeznawał przeciwko Starkowi, oraz reporterkę Christinę Everhart. Pepper zajęta sprawami biznesowymi nie zauważyła, kiedy Stark postanowił osobiście wziąć udział w wyścigu, lecz gdy Vanko zaczął atakować bolidy na torze, wraz z Happym natychmiast wsiadła do samochodu i dostarczyła Tony’emu walizkę ze zbroją Iron Mana, dzięki której Stark pokonał Whiplasha.

W drodze powrotnej do Stanów, zaniepokoiła się stanem Tony’ego. Mężczyzna chciał opowiedzieć jej o swoich problemach ze zdrowiem i zaprosił ją do Wenecji, lecz Pepper musiała odmówić ze względu na ogrom pracy w firmie.

Gdy Tony upił się podczas swojego przyjęcia urodzinowego, Pepper próbowała delikatnie go uspokoić i namówić na pożegnanie gości. Stark jednak nie posłuchał jej rady i zaczął jeszcze bardziej szaleć. Dopiero Rhodes, który założył jego zbroję Mark II zdołał przywołać go do porządku. W trakcie ich bójki Potts obwiniła o to Natalie, a później zajęła się bezpiecznym wyprowadzeniem gości.

Kiedy Stark przyszedł do jej biura by ją przeprosić, akurat rozmawiała przez telefon starając się odzyskać skradzioną zbroję. Mężczyzna próbował ją przeprosić za swoje wcześniejsze zachowanie, lecz tylko pogorszył sprawę. Potts była zła, że zawsze musi sprzątać sprawy po jego lekkomyślnych wybrykach, a teraz jeszcze stara się prowadzić za niego firmę. Sprzeczkę przerwała Natalie, która przyszła przypomnieć o wylocie na Expo.

W trakcie pokazu dronów Hammer Industries, gdy maszyny zaatakowały Iron Mana,  Pepper wraz z Natalie zmusiły Hammera, by przyznał się czyja to sprawka. Kiedy dowiedziała się, że biznesmen współpracuje z Ivanem Vanko, wezwała policję, by aresztowano Hammera, a następnie pomagała funkcjonariuszom w ewakuacji cywili. Przy okazji podsłyszała rozmowę Starka i Natashy dowiadując się, że Tony był śmiertelnie chory, co jeszcze bardziej ją zdenerwowało.

Gdy w zniszczonych dronach włączył się system autodestrukcji, Pepper znalazła się w bezpośrednim zasięgu rażenia bomby, lecz na sekundy przed eksplozją została uratowana przez Iron Mana i odstawiona na dach jednego z pobliskich budynków.

Bezpieczna lecz ciągle przerażona, zrezygnowała z posady dyrektora Stark Industries i oddała ją z powrotem w ręce Tony’ego. Następnie Stark i Pepper pocałowali się, lecz romantyczną atmosferę przerwał Rhodes, który jak się okazało również wylądował na tym samym dachu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki