FANDOM

Nie tego szukałeś? Zobacz: "Spider-Man (ujednoznaczenie)".

Peter Benjamin Parker to uczeń szkoły średniej i superbohater, który posiada pajęcze zdolności i używa ich, będąc Spider-Manem. Pomimo starań, nie zdołał ukryć swojej tożsamości przed Tonym Starkiem, który zwerbował go do swojej drużyny, by wziął udział w wojnie bohaterów. W zamian za pomoc, Stark ofiarował mu nowy kostium.

Biografia Edytuj

Dzieciństwo w Nowym Jorku Edytuj

Peter Benjamin Parker urodził się w Queens w Nowym Jorku. W dzieciństwie został osierocony przez rodziców i zamieszkał z ciotką May i wujkiem Benem, który zmarł jakiś czas później. Dorastał i kształcił się w Midtown School of Science and Technology; tam zaprzyjaźnił się jak Nedem Leeds'em, który stał się jego najlepszym przyjacielem, ale był również zastraszany przez Flasha Thompsona, jednego z jego kolegów z klasy.

Bitwa podczas Star Expo Edytuj

W 2010 roku Parker odwiedził Stark Expo i nabył zabawkowe repliki kasku i rękawicy Iron Man, w tym autograf Tony'ego Starka. Podczas jego drugiej wizyty Drony Hammera zaczęły atakować expo wysłane przez Iwana Vanko, co skłoniło Iron Man do walki z nimi. Jeden dron wylądował przed nieustraszonym Parkerem, który podniósł rękę do góry. Iron Man przybył w samą porę i zniszczył drona, dziękując Parkerowi za pomoc. Potem odleciał, by kontynuować bitwę, zostawiając Parkera całkowicie zszokowanego.

Spider-Man Edytuj

Peter został ugryziony przez radioaktywnego pająka w wyniku czego zyskał wyjątkowe moce. Postanowił używać ich do pomocy innym. Po sześciu miesiącach bycia Spidermanem został zwerbowany przez Toniego Starka do uczestnictwa w walce przeciwko Kapitanowi Ameryce. Dostał przy tym od T. Starka nowy wspomagany technologicznie kostium, wyposażony w wiele pomocnych gadżetów. Po powrocie z tej misji, zajął się sprawą handlarza niebezpieczną bronią udowadniając ostatecznie że nadaje się być bohaterem na większą skalę. Kiedy na Ziemie przybyli słudzy Thanosa mimo sprzeciwu Tonego Starka wziął udział w podróży na planetę o nazwie Tytan. Po udanej próbie uwolnienia dr. Strange'a został mianowany przez Tonego na avengera. Na Tytanie (wraz z Iron Manem, dr. Strangem i Strażnikami Galaktyki) wziął udział w walce z Thanosem.

Osobowość Edytuj

Poza swoim bohaterskich alter-ego Peter wiedzie życie w wielu sferach typowe dla 15-latka. Bardzo zależy mu na cioci May i ma z nią dobrą relację. Jest dobrym przyjacielem dla swojego kumpla Neda (wtajemnicza go w swoje życie jako superbohatera i pozwala mu w nim uczestniczyć) oraz entuzjastą nauki, będącym w stanie samemu konstruować wyrzutnie sieci, których używa jako Spider-man. Jest przyjacielski jednak także trochę nieśmiały. Jako jeden z niewielu bohaterów z MCU decyduje się trzymać swoją tożsamość w sekrecie, nie chcąc narażać swoich bliskich. Bardzo chce zostać Avengerem i udowodnić innym (zwłaszcza Tony Starkowi), że jest w stanie być bohaterem na wielką skalę. Jest uparty, dąży do swojego celu, chociaż potrafi też przyznać się do błędu. Kiedy Tony proponuje mu miejsce w drużynie, decyduje się poczekać i póki co skupić na szkolę i ochranianiu swojej okolicy. W Avengers: Wojna bez granic widząc statek Thanosa wymyka się z autobusu, by pomóc w walce. Mimo późniejszego nakazu Tonyego by wracać do domu, wraca na statek, gotowy wyruszyć w wyprawę na inną planetę w celu ratowania świata.

Moce i zdolności Edytuj

  • Umiejętność wspinania się po ścianach
  • Nadludzka siła, prędkość, wytrzymałość i zwinność
  • Wyostrzone zmysły, Spider sense
  • Inteligencja
  • Wyrzutnie sieci (mechaniczne)

Relacje Edytuj

Sojusznicy Edytuj

May Parker - Ciocia oraz prawny opiekun

Ned Leeds - Najlepszy przyjaciel

Tony Stark - Mentor w spawie superbohaterstwa

Michelle Jones - Koleżanka ze szkoły

Liz Toomes - Koleżanka ze szkoły i sympatia (Spider-Man: Homecoming)

Wrogowie Edytuj

Adrian Toomes - Niegdyś właściciel firmy sprzątającej potem Handlarz bronią stworzonej z połączenia ziemskiej i kosmicznej technologii. Obecnie przebywa w więzieniu.

Ciekawostki Edytuj

  • Twórcy potwierdzili, że młodym chłopcem w masce Iron mana, który pojawił się w filmie "Iron man 2"był właśnie Peter
    Peter Parker (Earth-199999) from Iron Man 2 (film) 001
  • Tom Holland grający tę postać pochodzi z Wielkiej Brytanii. Chcąc jak najlepiej odzwierciedlić bohatera, używając fałszywego nazwiska uczęszczał przez kilka dni do szkoły amerykańskiej, aby móc wczuć się bardziej w jego sytuację. Miał on także nauczyciela, który pomagał mu nauczyć się amerykańskiego akcentu.

Za kulisami Edytuj

  • Tom Holland uważany jest za jednego z aktorów, którzy mają największy problem z utrzymaniem informacji zza kulis w tajemnicy. Niektórzy nazywają go oraz Marka Ruffalo 'Spoilerującymi Braćmi' (Spoiler Bros)

Przypisy Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj