FANDOM

Phil Coulson Spoiler Alert.gif
UWAGA! Ten artykuł zawiera spoilery dotyczące najnowszych mediów: Strażnicy Galaktyki vol. 2. Czytasz go na własne ryzyko.
Nie tego szukałeś? Zobacz: "Strażnicy Galaktyki (ujednoznaczenie)".

Strażnicy Galaktyki to zespół międzygalaktycznych banitów, którzy wspólnie chronią Galaktykę przed zagrożeniami. Udało im się ocalić planetę Xandar przed wodzem Kreech, Ronanem i zdobyć uznanie Imperium Novy.

Historia Edytuj

PoczątkiEdytuj

GlobEdytuj

Gdy Peter Quill znany jako Star-Lord ukradł Glob, Saakaranie dowodzeni przez Ronana Oskarrżyciela rozpoczęli pościg za Łowcami. Quill uciekł przed wojskami na pokładzie Milano. Yondu Udonta i inni Łowcy udali się na planetę Morag po Glob, ale odkryli, że Peter ich zdradził i zwiał razem z Globem, dlatego wyznaczyli nagrodę za jego głowę. W tym samym czasie, na drugim końcu galaktyki, Thanos, jego zastępca Inny i jego córka Nebula spotkali się z Ronanem Oskarżycielem. Ronan rozmawiał z nimi o Globie, a następnie zabił Innego swoim młotem i wysłał Gamorę, aby odzyskała kamień. Na Xandarze Quill próbował sprzedać Glob xandariańskiemu kupcowi, ale kiedy ten usłyszał o Ronanie odmówił kupna materiału. Gdy Peter opuścił siedzibę kupca, zaatakowała go Gamora. Chwilę później oboje zostali złapani przez najemników Rocketa Raccoona i Groota. Następnie cała czwórka została zatrzymana i aresztowana przez Siły Novy.[1]

Ucieczka z KylnEdytuj

Guardians Set.jpg

Drużyna ucieka z więzienia

Grupa została umieszczona w Placówce Więziennej Kyln. W nocy Gamora została zaatakowana przez więźniów, których rodziny były ofiarami Ronana. Gdy próbowali ją zabić, Drax Niszczyciel zatrzymał ich, ponieważ pragnął sam zabić Gamorę, aby pomścić swoją rodzinę. Quill przekonał Draxa, aby zostawił Gamorę, ponieważ ona zdradziła Ronana i chętnie pomoże mu się na nim zemścić. Rocket myślał nad planem ucieczki, ale Groot zaczął go realizować szybciej niż to planowano. Po krótkiej potyczce udało się im uciec z Kyln razem z Globem.[1]

Potyczka w KnowhereEdytuj

TheGuardiansandtheCollector.png

Kolekcjoner opowiada drużynie o Kamieniach Nieskończoności

Po ucieczce Gamora przypomniała sobie, że o Globie na pewno będzie dużo wiedział Kolekcjoner. Peter, Gamora, Groot, Rocket i Drax polecieli na pokładzie Milano do Knowhere, miasta leżącego w odciętej głowie Celestiala. W mieście Kolekcjoner powiedział im, że Glob to jeden z Kamieni Nieskończoności, zdolnych do niszczenia światów. Wtedy źle traktowana służąca Kolekcjonera chcąc zemścić się na swoim panu złapała otwarty Glob rękoma co sprawiło, że zniszczyła całe Muzeum Kolekcjonera. W tym samym czasie do Knowhere przybyli Ronan ze swoją armią, wezwany na pojedynek przez Draxa. Kiedy Gamora, Peter, Rocket i Groot wsiadali do przemysłowych kapsuł powietrznych, zobaczyła ich Nebula, która przybyła do miasta razem z Ronanem. Podczas pościgu udało jej się zniszczyć pojazd siostry, co spowodowało, że Gamora wyleciała w przestrzeń kosmiczną.
EST1950 comp v150.1059 R.jpg

Drużyna przygotowuje się do bitwy

Quill wysłał swoje współrzędne do Yondu Udonty, opuścił kapsułę i założył Gamorze swój hełm z tlenem. Kiedy zostali uratowani przez Łowców, Quill obiecał Yondu, że jeśli pomoże mu pokonać Ronana, odda Glob Łowcom. Yondu zgodził się na układ i namówił innych Łowców, aby pomogli im uratować Xandar przed zniszczeniem. Quill, Drax, Rocket, Gamora i Groot utworzyli swoją drużynę oraz razem z Łowcami zaplanowali zasadzkę na Kreech i Mroczny Astrocyt.[1]

Strażnicy GalaktykiEdytuj

Bitwa o XandarEdytuj

GrootandSpores.jpg

Strażnicy na pokładzie Mrocznego Astrocytu

"Sam to powiedziałeś, ścierwie. Jesteśmy Strażnikami Galaktyki."
―Star-Lord do Ronana[źródło]

Łowcy przegrywali walkę z armią Kree, dopóki piloci Sił Novy nie zbudowali pola siłowego, którym otoczyli Mroczny Astrocyt. Tymczasem drużyna włamała się na pokład Mrocznego Astrocytu i pokonała kilku sakaarańskich żołnierzy, w tym Koratha Prześladowcę. Nebula stoczyła pojedynek z Gamorą, ale kiedy została zrzucona ze statku, ukradła pojazd jednego z Łowców i uciekła. Drużyna dostała się do głównego pomieszczenia i zaatakowała Ronana Oskarżyciela Hadronowym Egzekutorem. Ronan jednak łatwo pokonał grupę. Gdy pojazd lądował, Groot poświęcił się, aby ochronić drużynę - powiększył swoje korzenie i objął nimi Petera, Rocketa, Gamorę i Draxa. Cała czwórka bezpiecznie wylądowała, ale Groot rozsypał się na małe gałązki. Kiedy Ronan podniósł się z ziemi po upadku, wyśmiewał całą piątkę, nazywając ich Strażnikami Galaktyki. Gdy Quill zwrócił na siebie uwagę Ronana, Rocket przebudował swoją armatę i razem z Draxem zniszczył młot Ronana. Peter złapał Glob, wywołując kosmiczną burzę. Zanim moc kamienia zdążyła go zniszczyć, inni złapali go za ręce. Czwórka bohaterów użyła mocy Globu, aby zabić Ronana. Wtedy Peter oznajmił, że są "Strażnickami Galaktyki".[1]

Nowe życieEdytuj

"Co robimy teraz? Coś dobrego? Coś złego? Pół na pół?"
"Ty tu rządzisz Star-Lordzie."
"Pół na pół!"
―Star-Lord i Gamora[źródło]
Guardians Team.png

Strażnicy Galaktyki po Bitwie o Xandar

Gdy bitwa się skończyła, Yondu zażądał Globu od Quilla, Peter dał mu fałszywy pojemnik, a prawdziwy oddał Siłom Novy. Członkowie Sił Novy wykreślili całą czwórkę z listy przestępców, dali im przebudowany Milano i poinformowali Quilla, że jest tylko półczłowiekiem, ponieważ jego matka była w pełni człowiekiem, a jego ojciec pochodził z nieznanego gatunku, o którym nic nie wiadomo. Rocket zasadził w doniczce jedną z gałązek, na które rozsypał się Groot. Po jakimś czasie gałązka ożyła i zaczął z niej rosnąć nowy Groot. Następnie Strażnicy opuścili Xandar i wyruszyli w poszukiwaniu kolejnych przygód.[1]

Bitwa w Siedzibie Suwerennych Edytuj

"Zostaliśmy wynajęci, aby zatrzymać międzywymiarowego potwora przed pożarciem baterii, a ja zamierzam to zrobić mieczem."
Gamora[źródło]

Kilka miesięcy po pokonaniu Ronana i uzyskaniu sławy bohaterów, Strażnicy Galaktyki zostali zatrudnieni przez Ayeshę, Najwyższą Kapłankę Suwerennych, która rozkazała im pokonać Abilika, bestię pożerała zasilanie planety. Ayesha obiecała im, że jeśli wykonają zadanie, ona odda im przybraną siostrę Gamory, którą Suwerenni aresztowali po Bitwie o Xandar.

Kiedy przybył Abilisk, Groot włączył muzykę Star-Lorda i zaczął tańczyć, podczas gdy reszta Strażników walczyła z Abiliskiem. Strażnicy latali wokół Abiliska i strzelali do niego, ale żadna z metod ataku nie zadziałała. Wtedy Drax poinformował Gamorę, że Abilsk powinien mieć słaby pancerz wewnątrz. Gamora nie zdążyła zareagować, bo Drax wskoczył Abiliskowi do otworu gębowego. Star-Lord wpadł na pomysł, żeby strzelali mu w bliznę na szyi.

Star-Lord i Rocket Raccoon odwracali uwagę potwora go latając nad nim i strzelając. Gamorę próbowała strzelić mu w szyję, ale zabrakło jej amunicji, dlatego wyciągnęła miecz i przecięła szyję Abiliska. Abilisk zginął i zwymiotował Draxem.[2]

Potyczka z Suwerennymi Edytuj

Spotkanie z EgoEdytuj

Bitwa na Planecie Ego Edytuj

Pogrzeb Yondu Edytuj

Członkowie Edytuj

Star-LordEdytuj

  • Imię i nazwisko: Peter Quill
  • Lata członkostwa: od 2014 roku
  • Opis: Półczłowiek, który został zabrany z Ziemi przez Łowców, kiedy miał osiem lat. Po prawie trzydziestu latach mieszkania w kosmosie, Quill pomógł rozwiązać międzygalaktyczny problem, co sprawiło, że stał się liderem Strażników Galaktyki. Jest kapitanem i pilotem Milano.
Guardians of the Galaxy Vol. 2 (film) poster 015.jpg

GamoraEdytuj

  • Imię i nazwisko: Gamora
  • Lata członkostwa: od 2014 roku
  • Opis: Jedyna znana ocalała istota z gatunku Zehoberei. W dzieciństwie została zaadoptowana przez Thanosa. Zasłynęła jako najgroźniejsza zabójczyni w Galaktyce. Gamora sprzeciwiła się rozkazom ojca i stała się jego wrogiem. Jej ucieczka spowodowała, że stała się członkiem Strażników.

Drax NiszczycielEdytuj

  • Imię i nazwisko: Drax
  • Lata członkostwa: od 2014 roku
  • Opis: Prawie nikt nie zna jego przeszłości. Wiadomo jedynie, że dowódca Kreech, Ronan, zabił jego żonę i córkę. Drax koniecznie chciał się zemścić, dlatego dołączył do Strażników.

Rocket RacoonEdytuj

  • Imię i nazwisko: Obiekt 89P13
  • Lata członkostwa: od 2014 roku
  • Opis: Stworzenie przypominające szopa pracza, które zostało genetycznie zmodyfikowane przez obcy gatunek. W wyniku eksperymentu otrzymał inteligencję na poziomie człowieka. Lata eksperymentów sprawiły, że Rocket stał się próżnym najemnikiem, dlatego umie dobrze współpracować ze Strażnikami.

Mały GrootEdytuj

  • Imię i nazwisko: Groot
  • Lata członkostwa: od 2014 roku
  • Opis: Drzewopodobna rozumna istota i wspólnik Rocketa. Z powodu drewnianej krtani umie tylko powiedzieć "Ja jestem Groot" i "My jesteśmy Groot". Choć słownictwo Groota jest ograniczone tylko do pięciu słów, zazwyczaj stara się inaczej akcentować co sprawia, że Rocket rozumie o co chodzi mu w danej chwili.

MantisEdytuj

  • Imię i nazwisko: Mantis
  • Lata członkostwa: od 2014 roku
  • Opis: Młoda przedstawicielka nieznanego gatunku. Dawniej wspólniczka Ego.

Byli członkowieEdytuj

Yondu UdontaEdytuj

  • Imię i nazwisko: Yondu Udonta
  • Lata członkostwa: 2014
  • Opis: Centaurianin, lider Łowców i przybrany ojciec Petera Quilla. Gdy Quill zdradził Łowców i ukradł Glob, Udonta rozpoczął poszukiwania swojego byłego sojusznika. Ostatecznie Udonta znalazł Quilla, ale uwolnił go przekonany, że Peter pomoże mu w wojnie z Ronanem, który groził użyciem Globu do zniszczenia planety Xandar.

NebulaEdytuj

  • Imię i nazwisko: Nebula
  • Lata członkostwa: 2014
  • Opis: Wojowniczka z gatunku Luphomoidów zaadoptowana przez międzyplanetarnego wodza, Thanosa. Jest również przyrodnią siostrą Gamory. Pełniła funkcję osobistej zabójczyni Ronana Oskarżyciela w trakcie wojny o Glob.

RelacjeEdytuj

Sojusznicy Edytuj

Wrogowie Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Strażnicy Galaktyki
  2. Strażnicy Galaktyki vol. 2
Wiki-wordmark.png

Marvel Cinematic Universe Wiki posiada kolekcję zdjęć związanych z hasłem "Strażnicy Galaktyki".

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki