FANDOM

Nie tego szukałeś? Zobacz: "Strażnicy Galaktyki (ujednoznaczenie)".
Phil Coulson Spoiler Alert
UWAGA! Ten artykuł zawiera spoilery dotyczące najnowszych mediów: Strażnicy Galaktyki vol. 2. Czytasz go na własne ryzyko.

Strażnicy Galaktyki vol. 2 to kontynuacja filmu Strażnicy Galaktyki. Jest to piętnasty film należący do Marvel Cinematic Universe i trzeci należący do Fazy Trzeciej. Jego polska premiera odbyła się 5 maja 2017. Reżyserem filmu jest James Gunn. W rolach głównych występują: Chris Pratt jako Star-Lord, Zoe Saldana jako Gamora, Dave Bautista jako Drax Niszczyciel, Vin Diesel jako Mały Groot (głos), Bradley Cooper jako Rocket (głos), Pom Klementieff jako Mantis, Karen Gillan jako Nebula, Michael Rooker jako Yondu Udonta, Elizabeth Debicki jako Ayesha i Kurt Russell jako Ego.

Kontynuacją filmu będzie kolejna jego część, Strażnicy Galaktyki vol. 3.

Streszczenie Edytuj

Grupa najbardziej niesubordynowanych outsiderów w galaktyce penetruje odległe zakątki kosmosu, próbując rozwikłać zagadkę pochodzenia jednego z jej członków - Petera Quilla aka Star-Lord. Niegdysiejsi wrogowie staną się ich sprzymierzeńcami, a w nieustannie powiększającym się filmowym uniwersum Marvela zagoszczą nowe postacie znane z kart komiksu.

Fabuła Edytuj

W 1980 "kosmita" Ego pokazuje Meredith Quill sadzonkę, którą zasadził w lesie w stanie Missouri.

GotGV2 - Big Game 11

Trzydzieści cztery lata później (w 2014 roku) Star-Lord (Peter Quill), Gamora, Drax Niszczyciel, Rocket i Mały Groot zyskują sławę jako Strażnicy Galaktyki, superbohaterowie, którzy pokonali Ronana Oskarżyciela. Przyjmują zlecenie od Najwyższej Kapłanki Ayeshy, liderki ksenofobicznego, złotoskórego gatunku Suwerennych. Ayesha rozkazuje im bronić cennych baterii przed kosmicznym potworem, Abiliskiem, w zamian za Nebulę. W nagrodę za wykonanie zadania, Ayesha oddaje w ręce Strażników Nebulę, którą Suwerenni porwali po Bitwie o Xandar. Rocket kradnie kilka baterii anulaksowych, ale gdy Suwerenni to odkrywają, atakują statek Strażników, Milano, swoją flotą Złotych Dronów. Milano zostaje silnie uszkodzony i zmuszony do awaryjnego lądowania na pobliskiej planecie. Nagle flota Suwerennych zostaje zniszczona przez Ego, który przedstawia się jako ojciec Quilla. Ego zaprasza Quilla, Gamorę i Draxa do swojego domu. Rocket i Groot zostają na planecie, aby naprawić Milano i pilnować Nebuli.

Peter and Ego

Yondu Udonta, który zostaje wygnany ze społeczności Łowców za handel dziećmi, przyjmuje zlecenie od Ayeshy. Suwerenna rozkazuje mu, aby aresztował Strażników. Załoga Yondu śledzi Milano i aresztuje Rocketa, ale kiedy Yondu okazuje niechęć do przekazania Quilla Suwerennym, Łowca Tasak-Man z pomocą Nebuli, uwolnionej przez Groota, rozpoczyna bunt. Tymczasem Quill, Gamora, Drax, Ego oraz jego służąca, Mantis, zwiedzają dom Ego, żywą planetę, która jest przedłużeniem jego ciała. Ego wyjaśnia, że jest Celestianinem, który stworzył swoje humanoidalne ciało, aby podróżować po galaktyce i poznawać inne gatunki. Peter dowiaduje się, że może manipulować Planetą Ego. Drax zaprzyjaźnia się z Mantis, kiedy ona chce ujawnić tajemnice Ego.

GotGV2 Trailer WP 12

Tasak-Man więzi Rocketa i Yondu na pokładzie Eclectora, a Groota oddaje swojej załodze jako maskotkę. W tym samym czasie Nebula kradnie jeden ze statków i ucieka, aby wyśledzić i zabić Gamorę, którą obwinia za to, że ich przybrany ojciec, Thanos, wszczepiał jej cybernetyczne ulepszenia. W więzieniu Rocket i Yondu odkrywają, że są bardzo podobni. Udonta dzieli się z Rocketem swoją negatywną opinią o Ego, który wynajął jego Łowców, aby dostarczyli mu Petera po śmierci jego matki. Ujawnia Rocketowi, że zdecydował zatrzymać sobie Petera i traktować go jak syna. Groot próbuje przynieść Yondu jego płetwę sterującą Strzałą Yaka, aby pomóc mu uciec z celi. Kiedy nie może znaleźć płetwy, pomaga mu Kraglin Obfonteri, Łowca, który nadal jest lojalny wobec Yondu. Rocket, Groot, Yondu i Kraglin uciekają mniejszym pojazdem wbudowanym w Eclector i wprowadzają go w ryzykowny manewr kosmiczny, aby jak najszybciej dotrzeć na Planetę Ego. Zanim Yondu zabija wszystkich Łowców, Tasak-Mana informuje Suwerennych o jego ucieczce.

Guardians of the Galaxy Vol. 2 82

Nebula przybywa na Planetę Ego i próbuje zabić Gamorę. Gamora ucieka, a następnie ratuje siostrę. Razem z Nebulą odkrywają jaskinie pod Planetą Ego i znajdują setki zwłok. Ego ujawnia Quillowi, że podróżował po wszechświecie i na tysiącach planet zasadzał sadzonki, dzięki którym kontrolowałby cały wszechświat. Jednak do aktywowania ich potrzebował drugiego Celestianina, aby aktywować sadzonki, dlatego wynajął Łowców Yondu, aby zebrali jego dzieci z całego wszechświata. Kiedy dzieci udowodniły, że nie umieją używać Mocy Celestiana, on pozabijał ich wszystkich. Ego stwierdza, że Quill może użyć Mocy Celestianina i sprawić, że razem uzyskają władzę nad wszechświatem. Quill jest zahipnotyzowany mocą Ego, do czasu, kiedy ten ujawnia, że celowo spowodował śmierć jego matki. Rozgniewany Peter atakuje swojego ojca i rozpoczyna się bitwa.

Guardians V2

Kiedy na planetę przylatują Rocket, Groot i Kraglin, Mantis informuje Gamorę, Draxa i Nebulę o mrocznym planie Ego. Na planetę przybywają również drony Suwerennych. Strażnicy walczą na dwa fronty, z dronami i Ego. Drużyna planuje dotrzeć do jądra Planety Ego, gdzie znajduje się mózg Ego, który chroni gęsta powłoka. Groot dostaje się do środka planety i umieszcza bombę, stworzoną ze skradzionych baterii Suwerennych, na mózgu Ego. Gdy większość Strażników Galaktyki ucieka, Quill zostaje, aby pokonać ojca. Do walki używa jego własnej mocy. Kiedy bomba wybucha, Ego ginie, a planeta zaczyna się rozpadać. Kiedy Peter traci swoją moc, Yondu poświęca się, aby uratować swojego adoptowanego syna. Po opuszczeniu planety, Nebula, która pogodziła się z siostrą, odchodzi z drużyny Strażników Galaktyki. Strażnicy wyprawiają Yondu tradycyjny pogrzeb Łowców i wypuszczają fajerwerki, a dziesiątki statków Łowców przylatują, aby oddać mu szacunek.

Jakiś czas później, Kraglin próbuje zapanować płetwą kontrolną nad telekinetyczną strzałą Yondu przy czym niechcący przebija strzałą Draxa.

Lider Łowców, Stakar Ogord wspomina śmierć Yondu, swojego przyjaciela i byłego członka jego drużyny. Ogord nawiązuje kontakt ze starymi przyjaciółmi: z Charliem-27, Aletą Ogord, Mainframe, Martinexem i Krugarrem.

Ayesha obserwuje dziwną maszynę. Kiedy odwiedza ją kolega, informuje go, że nazwie ją Adam.

Groot powoli wraca do swojego normalnego rozmiaru. Wyraźnie widać po jego zachowaniu (uzależnieniu się od telefonu), że staje się nastolatkiem.

Informator opowiada Obserwatorom o swoich przygodach na Ziemi.

ObsadaEdytuj

Występy Edytuj

MiejscaEdytuj

Wydarzenia Edytuj

PrzedmiotyEdytuj

PojazdyEdytuj

Gatunki rozumneEdytuj

ZwierzętaEdytuj

OrganizacjeEdytuj

WzmiankiEdytuj

Za kulisami Edytuj

  • 28 października 2014 roku Kevin Feige ogłosił, że premiera filmu odbędzie się 28 lipca 2017 roku, jednak została ona przeniesiona.[2]
  • 2 czerwca 2015 roku James Gunn pokazał na swoim koncie na Twitterze pierwszy fragment filmu.[3]
  • Podczas wywiadu na żywo James Gunn potwierdził, że Tyler Bates wystąpi w filmie.
  • 17 lutego 2016 roku James Gunn potwierdził przez Facebooka, że rozpoczęły się zdjęcia. Ujawnił również, że Kurt Russell zagra ojca Petera Quilla, lecz nie będzie nim J'son Spartax.
  • 16 kwietnia Gunn potwierdził, że Rhomann Dey (John C. Reilly) i Kolekcjoner (Benicio del Toro) nie pojawią się w filmie.
  • 11 maja Kurt Russell oficjalnie zagrał swoje ostatnie sceny.[4]
  • 10 czerwca Pom Klementieff ogłosił, że zakończył odgrywanie swoich scen.[5]
  • 14 czerwca Zoe Saldana oficjalnie odegrała swoje ostatnie sceny.[6]
  • 17 czerwca Chris Pratt oficjalnie zakończył swoje sceny. Razem Jamesem Gunnem ogłosili ujawnili całą obsadę filmu podczas San Diego Comic-Con.[7]
  • 23 lipca 2016 roku podczas San Diego Comic-Con podano imiona wielu Łowców oraz zaprezentowano pierwszy fragment filmu. Podano pełną obsadę i ujawniono, że Kurt Russell zagra Ego, który jest wyjaśnieniem pochodzenia Star-Lorda.
  • Ego został oficjalnie uznany za element serii Fantastyczna Czwórka, dlatego prawa do umieszczenia go w filmach posiadało Fox. 14 listopada 2016 roku Paul Wernick i James Gunn ujawnili, że firma Marvel Studios zawarła umowę z Fox, na mocy której Fox oddało prawa do Ego w zamian za prawa do Negasonic Teenage Warhead (studio umieściło postać w filmie Deadpool). James Gunn przyznał, że nie miał pomysłu, kto mógłby zostać ojcem Star-Lorda.
  • Akcja filmu nie toczy się w roku jego premiery, lecz kilka miesięcy po pierwszej części, czyli w 2014 roku. Pozostałe filmy z MCU, których akcja nie toczy się w roku ich premiery to: Iron Man, Incredible Hulk, Iron Man 2, Captain America: Pierwsze starcie (z wyjątkiem epilogu), Iron Man 3 i Doktor Strange.

Filmiki Edytuj

Zwiastuny Edytuj

Fragmenty filmu Edytuj

Za kulisami Edytuj

MuzykaEdytuj

Tytuł piosenki Wykonawca Miejsce w filmie
Hooked on a Feeling Blue Swede
  • Zapowiedź
Fox on the Run The Sweet
  • Oficjalny zwiastun
  • Spot "Star-Munch"
The Chain Fleetwood Mac
  • Zwiastun Super Bowl 2017
  • Światowa premiera Jimmy Kimmel
Suffragette City David Bowie
  • Spot "You're Welcome"
Come A Little Bit Closer Jay and the Americans

Spot "It's Showtime"

Flash Light Parliament Klip "Greatest Pilot"

PrzypisyEdytuj

  1. Nathan Fillion Is Spoiler In Guardians Of The Galaxy Vol. 2
  2. SDCC 2014: Guardians of the Galaxy 2 Release Date Announced
  3. James Gunn on Twitter, 3 June 2015
  4. James Gunn on Facebook, 11 May 2016
  5. Pom Klementieff on Facebook, 9 June 2016
  6. James Gunn on Facebook, 13 June 2016
  7. James Gunn on Facebook, 16 June 2016

Linki zewnętrzne Edytuj

en: Guardians of the Galaxy Vol. 2

Więcej z Fandomu

Losowa wiki