FANDOM

Thor Odinson – dawny książę Asgardu, który za swoje nierozważne zachowania, zagrażające jego ojczyźnie, został przez swojego ojca, Odyna, odsunięty od władzy i zesłany na Ziemię. Na Ziemi nauczył się człowieczeństwa, zakochał w Jane Foster i pomógł uratować nowych przyjaciół przed niebezpieczeństwem zesłanym przez jego zazdrosnego przyrodniego brata Lokiego. Odkupił tym samym swoje winy, dzięki czemu Odyn przywrócił go do łask.

Powróciwszy do Asgardu jako bohater, ponownie zstąpił na Ziemię, żeby odnaleźć Lokiego, planującego przejąć władzę nad światem. Podczas poszukiwań dołącza do Avengers, z którymi walczy przeciwko Chitauri podczas bitwy o Nowy Jork. Po powrocie pomaga asgardzkim armiom zaprowadzić porządek w Dziewięciu Królestwach, walcząc przeciwko mrocznym elfom, zabijając ich przywódcę, Malekitha, czym położył kres zagrożeniu. Podczas konfliktu raz jeszcze spotyka Jane Foster, która staje się nosicielką Eteru i celem mrocznych elfów. Ostatecznie Eter zostaje z niej usunięty, a mroczne elfy pokonane. Po tych wydarzeniach Thor odrzucił należne mu miejsce na tronie i opuścił Asgard, żeby zamieszkać na Ziemi z Foster. Podczas pobytu na Ziemi raz jeszcze sprzymierza się z Avengers w celu pokonania Hydry i Ultrona.

Linki zewnętrzne Edytuj

  • Thor Wiki Zobacz hasło w zaprzyjaźnionej Thor Wiki.