FANDOM

Thor: Mroczny Świat (oryg. Thor: The Dark World) – drugi film o przygodach Thora, wchodzący w skład fazy drugiej.

Produkcja filmu rozpoczęła się w kwietniu 2011 roku, kiedy producent Kevin Feige zapowiedział plany na stworzenie kontynuacji crossoveru Avengers. W lipcu poinformowano, że Kenneth Branagh, reżyser Thora, wycofał się z projektu. Na stanowisko reżysera przymierzano Briana Kirka i Patty’ego Jenkinsa, ostatecznie jednak, w styczniu 2012 roku, zdecydowano się zatrudnić Alana Taylora. W sierpniu tego samego roku uzupełniono obsadę, do której dołączyli Christopher Eccleston, Adewale Akinnuoye-Agbaje i Kat Dennings. Okres zdjęciowy rozpoczął się we wrześniu w Surrey w Anglii, a następnie kontynuowany był na Islandii i w Londynie. Na etapie postprodukcji film przekonwertowany został do 3D.

Premiera Mrocznego świata miała miejsce 22 października 2013 roku w londyńskim Odeon Leicester Square. Światowa premiera miała miejsce 30 października, w Stanach Zjednoczonych i Polsce zadebiutował 8 listopada. Film spotkał się z mieszanym przyjęciem krytyków, okazał się jednak komercyjnym sukcesem, generując na całym świecie przychody w wysokości 644 milionów dolarów.

Linki zewnętrzne Edytuj

  • Thor Wiki Zobacz hasło w zaprzyjaźnionej Thor Wiki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki