FANDOM

Pułkownik James "Rhodey" Rhodes to żołnierz armii amerykańskiej i pilot Sił Powietrznych Stanów Zjednoczony. Jest długoletnim przyjacielem Tony'ego Starka i pośrednikiem pomiędzy armią, a Stark Industries. Odkąd przejął jedną ze zbroi Starka działa pod kryptonimem War Machine lub Iron Patriot i niejednokrotnie walczył ramię w ramię z Iron Manem.

BiografiaEdytuj

Narodziny Iron ManaEdytuj

Rhodey był osobą, która miała wręczyć Tony’emu Starkowi nagrodę Apogee Award podczas ceremonii w Caesars Palace w Las Vegas, jednak gdy sam zainteresowany nie pojawił się, Rhodes złożył ją na ręce Obadiah Stane’a, a po gali znalazł miliardera w kasynie, gdzie już mniej oficjalnie przekazał mu statuetkę.

Następnego dnia towarzyszył Tony’emu w podróży do Afganistanu, gdzie odbył się pokaz Jerycho – najnowszego pocisku produkcji Stark Industries. Po demonstracji broni rozdzielił się z przyjacielem wsiadając do innego samochodu. Wkrótce po tym konwój wiozący Starka został zaatakowany przez terrorystów z Ten Rings.

Kilka miesięcy później Rhodes dowodził grupą helikopterów, która odnalazła Starka wędrującego przez pustynię. Pułkownik nie kryjąc radości z odnalezienia przyjaciela odwiózł go w bezpieczne miejsce, a następnie zorganizował im powrót do Stanów.

Krótko po powrocie do kraju Stark odwiedził Rhodeya w pracy, prosząc o pomoc nad nowym, prywatnym projektem. Żołnierz nie był jednak zadowolony z kierunku jaki miała obrać firma jego przyjaciela i odmówił Tony’emu pomocy twierdząc, że po ostatnich wydarzenia musi sobie wszystko na nowo poukładać.

Kiedy Iron Man zniszczył magazyn broni terrorystów w Gulmirze, namierzyły go radary armii Stanów Zjednoczonych i pułkownik Rhodes został wezwany, aby zapoznać się z sytuacją. Podejrzewając, że za wszystkim może stać Stark zadzwonił do niego z pytaniem czy to jego sprzęt sprawia te kłopoty. Rhodey słysząc przeczącą odpowiedź poinformował przyjaciela, że podejrzany obiekt zaraz zostanie zniszczony przez dwa Raptory F-22. Gdy zestrzelenie celu się nie powiodło, Tony przyznał się Rhodyemu, że to on znajduje się wewnątrz stroju. Następnie zderzył się z jednym z odrzutowców urywając mu skrzydło. Pilot musiał się katapultować, lecz spadochron nie chciał się otworzyć. Iron Man uratował go odblokowując mechanizm i oddalając się z miejsca walki. Zaskoczony Rhodes odrzucił zaproszenie do obejrzenia nowej zbroi Starka tłumacząc, że im mniej wie, tym będzie dla niego lepiej. Po całym zdarzeniu Tony zdołał przekonać pułkownika, aby powiedział prasie, że całe to zamieszanie było jedynie niegroźnym wypadkiem podczas ćwiczeń.

Rhodey pojechał do posiadłości Starka zaraz po tym gdy dowiedział się od Pepper, że Stane zdradził Tony’ego. Chwilę po podłączeniu przez Starka zapasowego reaktora, Rhodes znalazł przyjaciela leżącego na podłodze warsztatu.

Gdy Tony zakładał swój strój Iron Mana, Rhodey był pod wielkim wrażeniem jego zbroi i zapytał czy może zrobić coś jeszcze. Stark poprosił go jedynie, by oczyścił dla niego niebo.

Przed wyjściem z warsztatu Rhodey spojrzał jeszcze na prototypową zbroję Mark II i pokręcił głową mówiąc „Następnym razem, dziecinko”.

W trakcie walki Iron Mana z Iron Mongerem, Rhodey zgodnie z prośbą Tony’ego zdołał powstrzymać wojsko przed wtrąceniem się do bitwy.

Niedługo po tych zdarzeniach pułkownik Rhodes brał udział w konferencji prasowej zaprzeczając, pogłoskom dotyczącym Iron Mana, jednak kilka minut po jego wypowiedzi Tony Stark ogłosił, że to on jest tym tajemniczym superbohaterem.

6 miesięcy później, Rhodes został poproszony o napisanie raportu dotyczącego Iron Mana. Kiedy Tony Stark był przesłuchiwany przez senacką komisję do spraw broni, Rhodey został zmuszony by przytoczyć wybrany fragmentu raportu, tak aby obrócić go na niekorzyść Starka. Pułkownik nie był zadowolony ze sposobu w jaki wykorzystano jego sprawozdanie i w dalszej części przesłuchania stanął po stronie przyjaciela

Po ataku na Starka na torze w Monaco, Rhodey starał się przekonać Gwardię Narodową, by nie odebrała zbroi Iron Mana siłą. Gdy zdenerwowany odwiedził swojego przyjaciela zastał go w nie najlepszej kondycji i wyraźnie zaniepokoił się stanem jego zdrowia.

Kolejne spotkanie mężczyzn odbyło się w dniu urodzin Starka, kiedy to pijany Tony lekkomyślnie popisywał się umiejętnościami swojego kostiumu. Rhodes widząc, że gospodarz naraża gości na niebezpieczeństwo założył zbroję Mark II i postanowił powstrzymać Iron Mana. Po potyczce, która zakończyła się zniszczeniem sporej części posiadłości miliardera, Rhodes zabrał swoją zbroję i dostarczył ją do bazy lotniczej Edwards.

Kiedy Justin Hammer został wezwany, by zaprezentować uzbrojenie kostiumu, Rhodes osobiście nadzorował wybór arsenału i modernizację zbroi, tak aby zrobiła jak największe wrażenie na nadchodzącym pokazie Expo.

Rhodey został wybrany jej pilotem i jako War Machine wyruszył do Nowego Jorku na prezentację. W trakcie pokazu broni Hammera, jego zbroja została zdalnie przejęta przez Ivana Vanko i zmuszona do ataku na Iron Mana. Nawiązała się bitwa pomiędzy Iron Manem, a dronami Hammera i War Machine, która objęła swoim zasięgiem teren całego parku Flushing. Mimo braku kontroli nad kostiumem Rhodes nadal był w stanie komunikować się ze Starkiem i ostrzegać go przed nadchodzącymi atakami. Kiedy Natasha Romanoff zdołała włamać się do komputera Vanko, udało jej się zresetować zbroję War Machine i przywrócić Rhodesowi kontrolę. Otoczeni przez armię Hammerdronów, obaj bohaterowie wspólnie walcząc zdołali odeprzeć większość przeciwników, a finałowa fala dronów została zniszczona przez laserową broń Iron Mana.

Gdy pojawił się Vanko w swojej ulepszonej zbroi Whiplasha, Rhodes próbował zniszczyć go przy pomocy „Byłej żony” – pocisku stworzonego przez Hammera. Broń jednak nie zadziałała i razem z Iron Manem, stoczyli zaciętą walkę z Rosjaninem, ostatecznie pokonując wroga.

Kiedy w zniszczonych dronach uruchomił się system autodestrukcji, Rhodes wyleciał z parku zachowując zbroję dla siebie.

Niedługo potem, Rhodes i Stark zostali odznaczeni medalami za wybitny wyczyn, które wręczył im senator Stern.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki